Avatar billede radoor Nybegynder
15. august 2005 - 08:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Movie i flash 5

Hejsa

Jeg har lige et spg. ang film i flash.

Jeg skal til at lave noget ligende:
http://www.vodafone.com/flash/futures/index.jsp?action=hasFlash&lang=0&displayMode=normal&bandwidth=hi

Jeg har aldrig arbejdet med .mov filer i flash, og er helt tilbage til stenaldren mht. fremgangsmåden/mulighederne.

Jeg ved godt hvordan jeg importere filen, trykker F5 osv, for at kunne se hele filmen...

MEN:
Skal man exportere som quicktime mov, for at kunne se noget?
Når jeg publisher som almindelig .swf viser den ingenting..

Er det måske i virkeligheden slet ikke Flash jeg skal bruge til projektet, men Director istedet?..

Filmen på Vodafone.com, er det lavet i flash eller Director? kan nogen gennemskue det?

Jeg ville tro man bare skulle importerede sit film klip(kvinden der)i flash, og så bygge ovenpå med grafik, knapper osv..
exportere det som en almindelig .swf som man så kan inkludere på sit site? men måske det er forkert forstået?

Kan nogen hjælpe ville jeg bli' glaa :-)
Avatar billede _k Nybegynder
15. august 2005 - 09:53 #1
Først vil jeg på det stærkeste anbefale dig at opgradere til en nyere version af Flash. Netop på videoområdet er der sket kvantespring imellem de forskellige versioner - og efter sigende er der også sket meget i den kommende version (uha, jeg glæder mig til hands on ;)

Filmen ER i Flash og sitet ville sikkert nok kunne laves i Director, men det ville givet tage længere tid at udvikle og blive noget tungere at hente ned.

Og du kan godt have en film forneden og grafik ovenpå. Imidlertid vil du opleve forbedret performance hvis du streamer eller pseudostreamer din video med flv. Kig evt. på NetConnection og NetStream objekterne i hjælpen. (fra Flash 6 = Flash MX)
Avatar billede radoor Nybegynder
15. august 2005 - 09:57 #2
Hej K

Tak for dit svar...

Har netop set præsentation osv, af det nye Studio 8 heriblandt Flash 8 Professional!!! Daaaamn det ser fedt ud :)

Her er video jo netop blevet en stor del af det hele, og med Alpha channels osv... can't wait :-)
Avatar billede radoor Nybegynder
15. august 2005 - 09:59 #3
Du får her point, for at sætte tingene lidt på plads i hovedet :-)
Avatar billede _k Nybegynder
15. august 2005 - 10:07 #4
ok, så smider jeg et svar. Men spørg bare videre i denne tråd hvis du har nogle relaterede og ikke alt for teknisk specifikke svar - sådanne kalder nemlig på en tråd for dem selv.....
Avatar billede _k Nybegynder
15. august 2005 - 10:08 #5
ja, ja, her kom svaret så ;o)