Avatar billede tigtak Nybegynder
15. august 2005 - 02:34 Der er 8 kommentarer

mailkonto indstillinger

jeg skal have "fisket" mine mailkontooplysninger ud af Outlook Express(brugernavn og password etc.) fra en ekstern harddisk, som jeg ikke kan boote fra - nogen ved hvordan man gør det smartest?
Avatar billede old-faithful Praktikant
15. august 2005 - 02:56 #1
Du kan jo kigge i mailkontoens indstillinger. Der står det hele.

Det med passwordet kan dog blive et problem, da det nok er skjult af password-tegn.
Avatar billede tigtak Nybegynder
15. august 2005 - 03:07 #2
Oplysningerne og programmet ligger på en ekstern harddisk så det er ikke muligt at køre OE...
Avatar billede old-faithful Praktikant
15. august 2005 - 03:12 #3
Såvidt jeg ved ligger kontoindstillinger ikke direkte på harddisken, men inde i registreringsdatabasen. Du skal derfor kigge der....

Hvis det derimod drejer sig om inbox osv. ligger det i en PST fil...

Læs mere her: http://www.slipstick.com/config/backup.htm#accounts
Avatar billede old-faithful Praktikant
15. august 2005 - 03:19 #4
Hvis du vil til at kigge i en ekstern registreringsdatabase, kan du gøre det via Regedit.

ADVARSEL! Når du piller ved registreringsdatabasen, bør du vide hvad du gør, og det er en god ide at tage backup.

For at læse hvordan du kan "loade" en ekstern reg.database skal du først gå ind i Regedit `(vælg "kør" fra startmenuen, og tast "regedit")

Vælg hjælp, og søg efter ordet "hive". Her står der hvordan du kan indlæse/fjerne dele...

Husk at lave backup, hvis du vil til at lege med det...
Avatar billede tigtak Nybegynder
15. august 2005 - 03:25 #5
Super! Jeg ved godt hvad det er for en for en reg. nøgle jeg skal have fat i (HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Account Manager) Men er lidt nervøs for at lege med reg edit... Hvordan gør jeg det sikrest - har kikket i Help
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
15. august 2005 - 08:30 #6
den mere sikkre måde at gøre det på er, at gå  i funktioner/konti/eksporter... der laver man en *.iaf-fil, som derefter kan importeres, og den indeholder password, server indstillinger, m.m..O)
der er ingen grund til at rode i regedit.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
15. august 2005 - 08:31 #7
ups.. så ikke lige at du ikke kunne boote på den, sorry...O)
Avatar billede old-faithful Praktikant
15. august 2005 - 14:36 #8
Hvis du har XP kan du prøve at oprette et Systemgendannelsestidspunkt... dvs. at du kan genoprette computeren hvis du laver ged i det. Hvis du ikke kan/vil det, kan du bruge et tredjepartsprogram til at lave backup af registreringsdatabasen.

Kig her ang. backup: http://www.all4you.dk/FreewareWorld/links.php?search=registry+backup&la=xx

Hvis du allerede kan se nøglen kan du enten skrive den af, eller markere den og eksportere den via menuen "Filer".