Avatar billede petercj Nybegynder
14. august 2005 - 19:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laves en bot eller en rutine der gør følgende

Hej alle

Jeg er igang med at teste et statistikmodul på en CMS-løsning vi har købt der hvor jeg arbejder.

Kan man på en eller anden måde lave en bot eller rutine - f.eks. i ASP - der besøger foruddefinerede internetsider på et bestemt domæne?

Er der nogen der har nogle inputs...har læst om noget lignende, eller måske endda noget kode liggende...

Lad mig høre..

/Peter
Avatar billede busschou Praktikant
15. august 2005 - 12:46 #1
jeg tror ikke du kan i asp eftersom din asp side jo kun udføres ved et besøg på siden
Men afhængig af hvad du ønsker at få ud af dine besøg kan du jo godt i asp hente diverse siders html indhold ned til videre behandling
Avatar billede petercj Nybegynder
15. august 2005 - 14:26 #2
...det der er planen, er at jeg skal teste om mit statistik-modul behandler de besøgendes data ordenligt - dvs. jeg skal have lavet noget kode der kan besøge/benytte specifikke links til specifikke undersites på vores domæne, altså som om det der var en "rigtig" besøgende på sitet...er det forklaret, så det er til at forstå?!?
Avatar billede busschou Praktikant
15. august 2005 - 14:30 #3
ja det er det, men hvordan man laver sådan en som finder links ved jeg ikke rigtig, tvivler på det er asp der skal til
--
men du kan evt se om du kan benytte w3´s link tjekker, den tjekker om links er døde eller levende, jeg ved ikke hvordan den tjekker det, men den må jo nødvendigvis følge hvert link på en side
http://validator.w3.org/checklink
Avatar billede petercj Nybegynder
16. august 2005 - 21:44 #4
hmmm...det var nu ikke lige det jeg havde tænkt mig...jeg finder på noget andet.

Lukker og slukker
Avatar billede petercj Nybegynder
16. august 2005 - 21:46 #5
ups