Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
14. august 2005 - 16:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

linieskift som sikre at gå ned på ny side

hej eksperter!

jeg har mange gange haft brug for et linieskift som sikre at man kommer ned på en ny side...

altså hvis man fx indsætter eller sletter noget tekst lidt længere oppe bliver opsætningen altid helt forkert (hvis man har mange sider) og man skal rette det hele til igen! er det ikke muligt på en måde at sikre at sine afsnit altid starter fra toppen af en side?

ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det men håber i forstår :)
Avatar billede cortex2k Nybegynder
14. august 2005 - 16:59 #1
Er ikke helt sikker på hvad du mener, men prøv at trykke Ctrl + N når du skal lave en ny side, så mener jeg det forbliver øverst på en side
Avatar billede ksoren Nybegynder
14. august 2005 - 17:01 #2
Ctr+N giver et helt nyt dokument?

Tvunget linieskift: Ctrl+Enter
Avatar billede ksoren Nybegynder
14. august 2005 - 17:02 #3
Hvis du bytter linieskift ud med sideskift, så passer det vist :)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
14. august 2005 - 17:02 #4
det åbner et helt nyt dokument - det skal blot være så jeg sikre at mine overskrifter i mit ene dokument står øverst på en side når det bliver printet ud!
altså så der fx ikke er to linier fra forrige afsnit som lige kommer øverst på en side hvorefter der kommer en ny overskrift - der skulle den nye overskrift først være skrevet på næste side i dokumentet
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
14. august 2005 - 17:02 #5
ja sådan ksoren :D smid et svar!
Avatar billede cortex2k Nybegynder
14. august 2005 - 17:20 #6
Ja sorry tror min tanker var et helt andet sted :-) self. er det Ctrl + Enter..
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
16. august 2005 - 07:16 #7
Hvis du ønsker alle overskrifter skal stå på en ny side, skal du lave en typografi hvor du i "Afsnit" sætter hak i "Sideskift før"