Avatar billede nahpets Nybegynder
14. august 2005 - 15:43 Der er 16 kommentarer

Problem med Sony Ericsson bluetooth

Hej eksperter.

Jeg har for nyligt købt mig en Sony Ericsson K750i. Den har jeg været godt tilfreds med, dog bortset fra at jeg ikke kan connecte den til min laptop over bluetooth.

Jeg er en HP Pavilion zv5000 laptop, med indbygget bluetooth i mit trådløse netkort.

Jeg syntes at jeg har prøvet at downloade alle de nyeste drivere, og jeg har fulgt forskellige guides til at få det til at virke. Dog uden held.

Hvis nogen herinde evt. havde en ide om, hvad der kan være galt, vil jeg meget gerne høre fra jer :)

Mvh nahpets.
Avatar billede cortex2k Nybegynder
14. august 2005 - 16:31 #1
Hej Stephan

Nu du har en SE Telefon har du så prøvet at hente Floats Mobile Agent? (FMA) Den kan hentes på denne side: http://fma.sourceforge.net/index2.htm Det er et must hvis man har SE tlf og BT! Jeg kører på com port 13 for at connecte til min tlf.
Avatar billede cortex2k Nybegynder
14. august 2005 - 16:33 #2
Har du desuden ikonet "Bluetooth Configuration" eller "Bluetooth enheder" under Kontrolpanel?
Avatar billede nahpets Nybegynder
14. august 2005 - 16:35 #3
Ja ikonet Bluetooth konfiguration har jeg, men når jeg prøvet et trykke på det, siger den at jeg ikke har nogen bluetooth enhed i nærheden. Men tjekker lige FMA :)
Avatar billede cortex2k Nybegynder
14. august 2005 - 17:24 #4
HAr du husket at tænde Bluetooth på din mobil?

Du burde stadig kunne komme ind i bluetooth configuration, hvor du kan bestemme om mobiler har lov til at søge på dit BT navn osv..
Avatar billede nahpets Nybegynder
14. august 2005 - 18:10 #5
Ja min bluetooth er konstant tændt mens jeg prøver at connecte til den. Og jeg kan under ingen omstændigheder komme ind i bluetooth opsætning på min com. når jeg trykker på den, går der ca 30-45 sekunder, og så siger den at der er ikke er nogen bluetooth enhed i nærheden som er tændt. Og derefeter sker der ikke noget.

Det blå bluetooth ikon i min procesbar, er også konstant rødt... Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede nahpets Nybegynder
14. august 2005 - 18:26 #6
Når jeg højre klikker på ikonet Bluetooth-Steder, og trykker "begynd at anvede bluetooth" går der lidt tid, og så skriver den "Bluetooth-enhed ikke fundet. Kontroller at enheden er korekt tilsluttet og tændt." er det evt. min bluetooth enhed i mit trådløse netkort som der bliver refereret til, og ikke min telefon? Det kunne jo forklare hvorfor jeg ikke kan lave nogen bluetooth opsætning inde i kontrolpanelet.
Avatar billede cortex2k Nybegynder
14. august 2005 - 19:07 #7
Kan du højreklikke på det røde BT ikon i taskmanageren og så vælge advanced configuration?
Avatar billede nahpets Nybegynder
14. august 2005 - 20:59 #8
Nej hvis jeg højrer klikker på den, får jeg kun én information  "Bluetooth-enheden blev ikke fundet".. jeg kan ikke vælge noget
Avatar billede cortex2k Nybegynder
14. august 2005 - 21:10 #9
Okay jeg har nemlig en USB BT dongle og når den ikke er sat i står der også Bluetooth-enheden blev ikke fundet. Dog virker det når den er sat til, så kunne man tænkes at BT funktionen i dit trådløse netkort ikke er aktiveret? Kan du evt. finde noget med Bluetooth under enhedshåndtering?? Det kan jo være driverne ikke er korrekte osv..
Avatar billede nahpets Nybegynder
14. august 2005 - 22:50 #10
når jeg går ind i enhedshåndtering, står der kun bluetooth-enheder og når jeg trykker på + , får jeg bluetooth-busoptæller som det eneste. Og der står at drivere er installeret korrekt, og at alt virker fint.
Avatar billede cortex2k Nybegynder
15. august 2005 - 19:42 #11
Er der en knap på din bærbare som du kan slå wi-fi til og fra på?? og kan du finde bth.inf filen i %SystemRoot%\inf mappen?? (Den er normalt skjult så du skal evt. sætte XP til at vise skjulte filer og mapper)
Avatar billede nahpets Nybegynder
15. august 2005 - 23:42 #12
Ja der er en knap til at slå det til og fra, og den er selvfølgelig tændt ... Mit netkort virker også fint til at gå på trådkøst net med. Jeg har også aktiveret bluetooth samarbejde inde under avanceret i enhedshåndteringen på mit netkort. bth.inf filen har jeg også inde i min SystemRoot .. så det skulle være iorden....
Avatar billede cortex2k Nybegynder
16. august 2005 - 19:04 #13
Nu kender jeg ikke så meget til din Bærbare men er det en 64 bits processor der sidder i?
Avatar billede cortex2k Nybegynder
16. august 2005 - 19:07 #14
Har lige fundet denne guide som muligvis kan løse dit problem..

http://www.planetamd64.com/index.php?showtopic=10387
Avatar billede thov Forsker
24. august 2005 - 14:40 #15
Cortex2k, FMA er bare genialt og superduper til en SE Z800i - 10000 tak.

SP2 og Bluetooth er lidt speciel - hvis man forsøger at installere en ikke-signeret BT-driver vil XP afvise den, hvis XP's egen driver er der i forvejen.
Læs om det her: http://support.microsoft.com/?kbid=840635
(Jeg boksede længe med en MSI-dongle, før den virkede).
Avatar billede zmiley2k Nybegynder
28. august 2005 - 20:00 #16
Husk evt  at sørge for at din mobil er synlig .. det er ikke nok at aktivere bluetooth på K750i den skal også være synlig for andre enheder.. Men umiddelbart efter at ha læst diverse kommentarer lyder d som om dit bluetooth i laptoppen er defekt eller ikke aktiveret..