Avatar billede eiken Nybegynder
14. august 2005 - 14:18 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Convertering af MOV-filer

Jeg har nogle Mov filer som jeg gerne vil ha` converteret til mpg eller avi, samtidig vil jeg gerne sætte dem sammen til en stor fil.
Hvad gør jeg ???
Avatar billede cortex2k Nybegynder
14. august 2005 - 14:29 #1
Hej Eiken

Læs denne guide http://www.divx-digest.com/articles/mov2avi.html

Den forklarer hvorledes du converterer MOV filer til Avi
Avatar billede eiken Nybegynder
14. august 2005 - 14:37 #2
OK, og hvor henter jeg så programmet til at gøre det med ???
Da jeg ikke er god til engelsk, vil jeg gerne anmode om direkte links.
Og svar ---TAK
Avatar billede pixar13 Nybegynder
14. august 2005 - 15:41 #3
RAD Video Tools - Convert mov video to avi - May not convert audio
TMPGEnc with the QTPlugin - Convert mov audio to Mp2 - No Video
VirtualDub - used to join/multiplex the converted audio and video
Avatar billede pixar13 Nybegynder
14. august 2005 - 15:41 #4
søg på google efter dem..
Avatar billede cortex2k Nybegynder
14. august 2005 - 16:46 #5
Her er de direkte links til programmerne:

RAD Video Tools: http://www.radgametools.com/down/Bink/RADTools.exe
TMPGEnc : http://download1.pegasys-inc.com/download_files/TMPGEnc-2.524.63.181-Free.zip
VirtualDub: http://mesh.dl.sourceforge.net/sourceforge/virtualdub/VirtualDub-1.6.10.zip

RAD Videtools - bruges til at convertere selve MOV filen til AVI, men den kan muligvis ikke convertere lyden.

TMPGEnc with the QTPlugin - bruges til at convertere lyden om til Mp2

VirtualDub - Bruges til at sætte lyd og video sammen. Du bliver nok nødt til at prøve dig lidt frem da det vil tage en helt dag at beskrive på dansk hvorledes du skal bruge programmerne.

Pixar13 - Hvad er da det for et svar at give.. Du kopierer jo bare teksten på programmerne i det link jeg gav Eiken og så oversætter du det endda ikke engang til dansk, selvom han skriver at han ikke er god til engelsk. tsk tsk..
Avatar billede pixar13 Nybegynder
14. august 2005 - 18:34 #6
Slap af.. Så længe han kan se navnet på programmerne er det jo let at downloade!
Avatar billede cortex2k Nybegynder
14. august 2005 - 19:02 #7
Som han selv skriver så er han ikke god til engelsk og han beder om direkte links så er der da ikke meget svar i at kopiere teksten fra linket i en kommentar..
Avatar billede pixar13 Nybegynder
14. august 2005 - 19:21 #8
Okay sorry! My bad! Peace.
Avatar billede eiken Nybegynder
15. august 2005 - 04:16 #9
Ja, jeg ber om direkte links for ellers roder jeg rundt og får ofte hentet mange filer før jeg finder den rigtige.
TAKKER for gode svar, skal vi dele pointene lidt, så bliver pixar13 ikke snydt
Avatar billede pixar13 Nybegynder
15. august 2005 - 09:32 #10
Ej da! Jeg har jo faktisk ikke hjulpet på nogen måde! Men tak anyways! :)