Avatar billede simjul Nybegynder
14. august 2005 - 13:18 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken minimumspris?

Hvis jeg skal købe en stationær pc med følgende specifikationer, hvilken minimumspris skal jeg regne med?

Pentium 4 (eller lign)
1 gb ram
OK grafikkort (hvilket?)
40-80 gb hd
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
14. august 2005 - 13:26 #1
hvis du vil have et OK grafikkort skal du have GeForce 6600 og med de andre ting vil det nok blive omkring en 4-6 tusinde !
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
14. august 2005 - 13:28 #2
jeg ville helt klart anbefale en AMD 64 3000+ i stedet for

http://midtdata.dk/asp/index1024.asp?&
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
14. august 2005 - 13:29 #3
vælg computere --> x-treme -->  AMD Athlon 64 --> konfigurer
Avatar billede huset Praktikant
14. august 2005 - 18:41 #4
Kommer da klart an på hvad kravet er til maskinen.

4-6000 er slet ikke nødvendigt hvis ikke kravene er store.
Avatar billede simjul Nybegynder
14. august 2005 - 22:47 #5
Udover alm. tekstbehandling skal jeg køre Flash + med tiden lidt redigering af digitale fotos.
Det er specielt grafikkortet, som jeg er meget usikker på (dvs. forkøbe mig + hvilket som egner sig til mit behov), men vil da også gerne overveje en anden processor, hvis en AMD Athlon 64 er mere egnet.
Hvad siger I, når I nu har set behovet?
Avatar billede simjul Nybegynder
14. august 2005 - 23:20 #6
visualdeveloper>
Kan jeg regne med, at alt passer sammen, hvis jeg selv konfigurerer maskinen hos midtdata?
Avatar billede simjul Nybegynder
15. august 2005 - 11:07 #7
Jeg har set en HP Pavilion Athlon 64 3200+ Model a1119.dk i Bilka til 4999 kr i denne uge. Maskinen har følgende spec.:
512 MB DDR RAM
200 GB SATA hd 7200 omdr./min
16x DVD+/-RW brænder Dual Layer
256 MB GeForce 6200 TurboCache PCI-Express grafikkort m/TV-Out m.m.

Er dette ikke et OK køb?
Avatar billede timme Nybegynder
15. august 2005 - 20:14 #8
ja det er et udemærket køb, eneste problem (tror jeg) er batteritiden, gå efter en centrino de kører lang tid på batteriet
Avatar billede mrrius Nybegynder
18. august 2005 - 13:28 #9
hvis du vil have en af de lækre amd64, så sørg for at det er socket 939, og cpu'en skal helst have 1mb cache. du skriver at det mest er flsh og billeder du leger med , det lyder for mig som om du ikke behøver en kæmpe spille grafikkort , så derfor vil jeg anbefale radeon x700 grafikkort.
hardisk , der vil jeg nok ikke gå under 200gb , da du sparer meget lidt ved at gå ned i gb. Vigtigst af alt , du skal sørge for at der er mindst 400w strømforsyning i kabinettet

til dit brug vil en alm amd cpu være nok , men amd64 socket 939 er den cpu som er mest fremtids sikret.

Jeg fandt en som klarer dine krav og mere, til 7800kr.

http://www.edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=4118&Type=4&ID=1
Avatar billede mrrius Nybegynder
18. august 2005 - 13:31 #10
men denne her klarer også dine krav ,men mangler dvd rw dual layer
http://www.edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=12564&Type=4&ID=1