Avatar billede flemmingjensens Nybegynder
14. august 2005 - 00:27 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Netgear WGR614v5 problem med at komme på wireless.

Har købt sådan en Netgear fra TDC.
Kan ikke logge på det trådløse net, men det virker fint med kabel i.
Kører lige nu med et kabel til mit gamle accespoint, og så kan jeg da bruge min gamle bærbar med win98se sammen med mit 11mbps w-lan adapter.
Kan sagtens se netgear routeren fra min bærbar, men den vil ikke logge på.
Har slået krybteringen fra, reset router, opdateret firmware. Intet hjalp, så jeg troede den var defekt, så jeg kørte op og fik den byttet. men stadig det samme.
Tog den med til en kammerat som har noget d-link router, og der satte vi den ind i stedet for, men han kunne heller ikke logge på det trådløse.
Har søgt en del på nettet, men fandt ikke noget.
Har også snakket med TDC-hotline, men de vil ikke yde support, da jeg bruger dansk kabel tv. De ejer eller selkabet, men NiX!!
dansk kabel tv bruger et andet mærke, og yder kun support på det.
Hjælp!!!
Avatar billede mentoz Nybegynder
14. august 2005 - 00:33 #1
kan du godt connecte til netkorten men inge ip, eller kan du overhovedet ikke?, er der fejl meddelelser?
Avatar billede serverservice Praktikant
14. august 2005 - 08:11 #2
start med at vælge disse indstillinger på routeren.
FEATURE DEFAULT FACTORY SETTINGS
Wireless Access Point Enabled
Wireless Access List (MAC Filtering) All wireless stations allowed
SSID broadcast  Enabled
SSID  NETGEAR
11b/g RF Channel 11
Mode g and b
Authentication Type Open System
WEP Disabled

Åbn "status for trådløs forbindelse" i proceslinien - find wlan osv - kan du det - og hvis ikke - kan du så åbne dit trådløse netkort fra netværksforbindelser?
Avatar billede flemmingjensens Nybegynder
14. august 2005 - 16:25 #3
mentoz:
Jeg kan slet ikke connecte til det wirelessé. Men via netkabel virker det fint. så det er skam hul igennem routeren.

dannyboyd:
Wireless Card Access List: Er slået fra. fluebenet er også slået fra standard.

Mode = G og B, men har også prøvet uden G.
WEP = har jeg slået fra, og også prøvet med samme krypt, som jeg bruger på det gamle acesspoint, men intet hjalp.
Wireless Port
Name (SSID) NETGEAR
Region Europe
Channel 09  men har også prøvet 11.
Mode Auto
Wireless AP ON
Broadcast Name ON
Wireless Router Settings
Enable Wireless Router Radio
Enable SSID Broadcast
Allow Remote Access By: = Everyone
Port Number:  8080
Use Router as DHCP Server = on
WAN Setup:
Connect Automatically, as Required = on
Wireless Card Access List:
Turn Access Control On = off
Avatar billede serverservice Praktikant
14. august 2005 - 17:27 #4
så skal du konfigureredit netkort til samme indstillinger - hvis du bruger channel 09 eller 11 skal det indstilles til det - prøv evt. cha. 6 som ofte er standard og sæt det op uden kryptering og med ssid= NETGEAR.

Fostår ikke hvorfor du har denne indstilling "Wireless Card Access List: Er slået fra. fluebenet er også slået fra standard"
Avatar billede flemmingjensens Nybegynder
14. august 2005 - 17:50 #5
Har skam konfigureret det til det samme. Faktis fortæller mit netkort, hvis det skulle stå lidt forkert ang. kryptering.
jeg får jo en liste over de tilgængelige netværk som er indenfor rækkevide.
kan se 5 forskellige, og var jo nødt til at vælge en som ikke blev brugt.
Standard på det netgear som jeg har er CH11.
Kender skam godt midt netkort, har jo brugt det til mit accesspoint de sidste par år.
Wireless Card Access List: Er til at man kan definere hvad for netkort/macadresser man vil have til at kunne connecte til routeren. Det giver størrer sikkerhed, men det er slået fra standard.
Avatar billede flemmingjensens Nybegynder
14. august 2005 - 17:52 #6
kan jo også sagtens se netgearén på min liste. Signalet er 100%. Kan bare ikke logge på. Den prøver indtil der er gået nogle minutter.
Netkortet virker fint. kan også logge på hos min kammerat, når jeg tager min bærbar med derud.
Avatar billede serverservice Praktikant
14. august 2005 - 18:00 #7
Får du en ipadresse når du vælger forny på dit wireless netkort? evt. hvilken
Avatar billede flemmingjensens Nybegynder
14. august 2005 - 18:31 #8
Ved ikke lige hvor du mener at jeg skal forny den IPadresse henne??

Når jeg prøver at connecte via min stationær maskine med winXp (er lige nu connectet til mit gamle accesspoint med mit trådløsenetkort som jeg også bruger til den bærbar.)
, så skriver den følgende.:

Trådløs netværksforbindelse:

Vent, mens Windows opretter forbindelse til netværket "NETGEAR".

Venter på netværket....

Efter timeout, så lukker vinduet bare. Hmmm... fatter ikk en SK*D!!
Avatar billede serverservice Praktikant
14. august 2005 - 19:25 #9
Jeg vender tilbage senere iaften med flere detaljer - skal osse ha noget at leve af.
Har spurgt kenp om han har nogle ideer hvis han kommer forbi.
I mellemtiden kunne du prøve med ch 6.
Når den disconnecter er det nornmalt en konflikt i konfigurationen.
Avatar billede flemmingjensens Nybegynder
14. august 2005 - 19:49 #10
Tror jeg skal ud og låne et andet netkort, for imens jeg sad og syslede med opsætningen, lokkede en på der hed ulrich.
søgte så lige på de gule sider, hvem der hed ulrich tæt på mit hjem.
Der var søreme en lige skråt over vejen... Ringede så til ham, og spurgte om forbindelsen var god. fortalte at jeg nemlig ikke selv kunne logge på.
Han havde 100% signal, og det kørte fint.
Han skulle bare lige prøve, når nu der var en forbindelse uden kryptering.
Så jeg takkede for hans hackeri... Gad vide hva han tænkte. *G*
Så nu er fejlen fundet... næsten da.
Avatar billede serverservice Praktikant
14. august 2005 - 19:56 #11
så indstil den til ikke at broadcaste ssid og indtast det på dit w-kort.
Hvis du har logget på med det netkort hos din ven må det være opsætningen på selve kortet der fejler.
Prøv at tage egenskaber på w-kortet - vælg lad windows styre konf. - åbn indstilliger og konfigurer manuelt - alternativt kan du bruge det sofware som følger med kortet og følge guiden forfra og lave opsætningen.
Avatar billede flemmingjensens Nybegynder
14. august 2005 - 20:23 #12
Har slået Wireless Card Access List til, så det kun er de mac-adresser jeg vælger, som kan connecte, samt Broadcast Name er også slået fra. Så kan han da ikke komme på mere. *G*
har prøvet begge dele.. altså at lade windows styrre det, samt at konfigurere det manuelt. Lige lidt hjalp det.
Bruger den software der følger med på min win98 (bærbar) og på den stationær kan det ikke installeres, da udbyderen siger xp selv skal klare det. Har søgt efter driveropdatering, men den var ikke nyere end den jeg brugte.
Jeg drøner lige afsted til en anden kammerat nu, og låner hans trådløsenetkort.
Hvis det så virker, køber jeg et nyt. Vil også hellere have et 54mbps end det gamle 11mbps.
Vender tilbage når det engang virker... Eller når det ikke virker. :-D
Avatar billede kenp Novice
14. august 2005 - 21:51 #13
Nu har eg opgivet at finde hoved og hale på denne tråd ;)

Det virker ikke på din Win98?
Det virker ikke på din XP?
hvis ja til begge dele ->kort defekt
Hivs den virker på den ene -> driver problem eller en som ikke taster rigtige oplysninger ind.
Avatar billede serverservice Praktikant
14. august 2005 - 23:09 #14
så lad mig lige resumere hvis jeg har fostået det rigtigt.
Flemmingjensen har sin bærbare med win98 , som han godt kan logge på via wireless his sin kammerat, men ikke derhjemme på sin Netgear router.

Vi har  indstillet routeren til standard - uden noget sikkerhed og med ssid broadcast - og når han åbner netværk i wireless kan han se de trådløse netværk , men ikke connecte til sit eget uden at den disconnecter med det samme ....er det rigtigt forstået?
Avatar billede flemmingjensens Nybegynder
15. august 2005 - 01:02 #15
kenp:
netgear + 11mbps w-lan adapter på bærbar med win98se, samt stationær med wimxp_pro
virker ikke. kan se den på listen over netværk, men kan ikke connecte.

Mit gamle wireless 11mbps accesspoint + 11mbps w-lan adapter på bærbar med win98se, samt stationær med wimxp_pro virker.

w-lan adapteren er jo så ikke defekt.
Driveren er den nyeste...
Gemmer det væk nu, for den cnet 54mbps wlan adapter jeg har lånt i aften, virker perfekt.
Så konklusionen af mit ballade er, at netgear ikke kan sammen med min gamle 11mbps w-lan adapter.

dannyboyd:
Alt sammen rigtigt, bortset fra at den ikke diconnecter, da den jo slet ikke ville connecte. ;-)

Status er så nu, at jeg har bestilt en asus wlan usb 54mbps adapter hos shg.
Det burde så køre med den også.

Nu har jeg sådan set et lille probelm med mine point. Hvem skal have dem???
Har jo ikke rigtigt fået nogen oplysninger som jeg ikke havde eller vidste i forvejen.
Ham der faktisk skulle have point, er ulrich som bor på den anden side af vejen.
Det var jo ham som Hackede min forbindelse flere gange, fordi jeg havde bedre signal end ham selv, og som jeg tilfældigt fik set være på min accesliste over netgear routeren.
Avatar billede serverservice Praktikant
15. august 2005 - 08:29 #16
så tager du dem bare tilbage igen ved selv at svare.
Avatar billede serverservice Praktikant
15. august 2005 - 09:50 #17
Hvis du er interesseret vil jeg gerne finde en driver til det kort i win98 - de kan ofte være lidt trcky til win98 og ikke altid en god ide at anvende nyeste- navn på kortet?
Avatar billede flemmingjensens Nybegynder
15. august 2005 - 21:49 #18
Det må du da gerne...
Det eneste jeg ved om det, er at det er hedder w-aln adapter 11mbps. Det er atmel baseret, og så er det købt i harald nyborg for ca. et år siden.
på pladen med driverne står der wireless usb adapter IEEE 802.11b Ver.:2.1
Avatar billede serverservice Praktikant
15. august 2005 - 22:24 #19
Nå - det var sgu nok heller ikke det bedste sted at købe IT hardware - men atmel er navnet på selve kortet og det er usb ? -
Avatar billede serverservice Praktikant
15. august 2005 - 22:29 #20
Avatar billede flemmingjensens Nybegynder
15. august 2005 - 22:48 #21
Jeg har lånt det til ham som jeg lånte den cnet 54mb usb fætter af.
Så jeg kan først prøve det om nogle dage.
hentede også en driver fra driverquide hos ham, og så virkede det.
ved dog ikke hva han har for en router.
Med hensyn til harald skrald, så har det jo kørt fint indtil jeg købte netgear.
Avatar billede flemmingjensens Nybegynder
22. august 2005 - 23:40 #22
Nope!!
virker ikke med den driver. den kan slet se ligheden med enhed og driver.
Har solgt den til en kammerat, for den kører mere stabilt med den, end hans egen 54mb.
Lidt synd at jeg ikke vidste det inden at jeg bestilte en ny selv.

Men tak for deltagelse i tråden. :-)
Avatar billede flemmingjensens Nybegynder
22. august 2005 - 23:45 #23
Slut herfra.........
Avatar billede flemmingjensens Nybegynder
22. august 2005 - 23:46 #24
.....
Avatar billede flemmingjensens Nybegynder
22. august 2005 - 23:47 #25
Total griner.... kan sku ikke engang finde ud af at afslutte tråden.
Avatar billede serverservice Praktikant
22. august 2005 - 23:51 #26
haha - bare marker dit navn og vælg accepter *g
Avatar billede kenp Novice
22. august 2005 - 23:51 #27
tjaaa du mangler at marker din navn...
Avatar billede flemmingjensens Nybegynder
22. august 2005 - 23:56 #28
dannyboyd:

Kan du ikke lige lave at svar til min tråd???
Avatar billede flemmingjensens Nybegynder
23. august 2005 - 00:02 #29
Syntes nemlig at du efterhånden har fortjent de point... :-D
Avatar billede flemmingjensens Nybegynder
02. september 2005 - 00:03 #30
Hmmmm.... Okay! Så tager jeg dem da bare selv. :-)