Avatar billede chr_gp Nybegynder
13. august 2005 - 20:26 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Opstæning af lokalt netværk

Hej

Jeg har et "lille" problem med opsætningen af mit netværk...

Jeg har selvfølgelig alleryderst i neværket et modem, men derudover har jeg en router fra TDC som jeg ikke kan komme ind på, og dernæst en router som er beregnet på trådløst..

Grunden til at jeg har to er at den første har een port til arbejdsbrug, og tre til privat.. Jeg bruger så den ene af disse til at føre signalet over til min trådløse router..

Selve internettet fungerer nu også fint, men når jeg gerne vil spille, er det som om det låser efter 3-4 minutter.. Jeg har prøvet at koble mig dirkete op på den fra TDC, og her er ingen problemer..

Jeg forstår det simpelthen ikke..

HJÆLP MIG
Avatar billede kenp Novice
13. august 2005 - 22:10 #1
hvilken routere er det?
Avatar billede chr_gp Nybegynder
14. august 2005 - 13:42 #2
Det er en SMC 2804WBR

Jeg har hørt noget om at man skal sætte den op som et way-point men ved ikke lige hvordan det skal gøres, og om det fjerner for meget sikkerhed..
Avatar billede kenp Novice
14. august 2005 - 13:51 #3
i princippet burde du jo kunne fjerne al sikkerhed i den ;) da du jo har en anden router fra dit arbejde som sagtens kan være årsagent il problemerne....

Men ja man kan sætte den op så den kun funger som accesspoint det gør man således deaktiver dhcp i routeren, også tager du kablet fra en wan porten også sætter i Lan porten... så funger den som en trådløsswich/accesspoint.
Avatar billede chr_gp Nybegynder
14. august 2005 - 13:54 #4
Vil det sige at jeg skal flytte det kabel som går ind i min SMC fra WAN til en af de porte som jeg normalt sætter min computer i??

Som jeg skrev fungerer det fint når det går direkte igennem den fra TDC..
Avatar billede kenp Novice
14. august 2005 - 14:00 #5
ja det skal du... men først skal du logge ind i din smc også deaktiver dhcp.
Avatar billede chr_gp Nybegynder
14. august 2005 - 14:31 #6
og det kan jeg godt, selvom jeg har sluttet en printer til også??

Skal lige ud of se Aab-Esbjerg men prøver når jeg kommer hjem.. Og hvis det hjælper skal du jo nok få de point ;D
Avatar billede kenp Novice
14. august 2005 - 15:02 #7
ja
Avatar billede chr_gp Nybegynder
16. august 2005 - 20:37 #8
Nu virker det...

Tak for hjælpen..
Avatar billede chr_gp Nybegynder
16. august 2005 - 20:38 #9
Kenp kom lige med et svar så du kan få dine point!
Avatar billede kenp Novice
16. august 2005 - 21:36 #10
jeps kommer her :)
Avatar billede chr_gp Nybegynder
16. august 2005 - 21:39 #11
Nu kan jeg spille igen..

Men var lige inde på http://www.clan-kob.de/'s server.. Der skete så være eller bedre end at jeg smadrede clanen fuldstændigt (spillet mest ET).. Dette resulterede i at jeg blev kicked (smidt ud..) Hmm mon ikke denne clan skulle tage sig sammen??

Men tak for hjælpen ;D
Avatar billede kenp Novice
16. august 2005 - 21:40 #12
hummm det tror jeg de skulle eller blive lidt mere voksne....