Avatar billede labama Nybegynder
13. august 2005 - 16:41 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Opstart af ny HD ?

Hey derude

Jeg har en for lille HD og har nu købt en større men kan man ikke på en måde kopiere alt indholdet over til den nye ???
Så jeg bliver fri for at installere alt og hente de ca. 2 millioner opdateringer der er til XP ????

Hilfe !
Avatar billede skypumpe Nybegynder
13. august 2005 - 16:47 #1
kan du ikke bare køre med begge.
Avatar billede labama Nybegynder
13. august 2005 - 16:51 #2
nej for den er så lille at min com blir langsom....da XP er ved at fylde rigtig meget med alle de opdateringer der er blevet hentet :-(
Avatar billede runne Nybegynder
13. august 2005 - 17:02 #3
Man kan desvaerre ikke kopiere opdaterede styresytemer, og hvis du kan alligevel, vil computeren ikke kunne haandtere det. Derfor er den eneste loesning,( i mine oejne) at installere windows paa den nye HD og opdatere derfra.
Avatar billede huset Praktikant
13. august 2005 - 17:08 #4
Hvorfor henter du ikke bare SP ned og brænder den ud på en CD til du står og har brug for den!

http://wizzard.dk/Win-XP-Med-SP2-integreret.htm
Avatar billede mtychsen Praktikant
13. august 2005 - 17:13 #5
runne: sikke noget bavl :-)

labama: det kan du sagtens. Du skal bruge programmet Norton Ghost (eller andre disk-klonings-værktøjet). Installer Norton Ghost (evt. på en anden maskine med plads) og brug programmet til at lave en boot-disk.

Sæt begge HDD i din sløve PC (den gamle som master og den nye som slave) og boot fra disketten. Naviger rundt i den lille menu i Ghost (i dos-tilstand) og vælg Local -> Disk -> To Disk.
Avatar billede mtychsen Praktikant
13. august 2005 - 17:15 #6
... nåe ja.. når den gamle disks indhold er klonet til den nye (og større) disk, så skal du pille den gamle ud, eller i hvert fald sætte den til slave. Den nye skal så være master... eller booter PC'en ikke op.

For den mere langhårede og præcise gennemgang af fasen læs: http://ghost.radified.com/ghost_4.htm

Håber det var svar nok...
Avatar billede huset Praktikant
11. september 2005 - 07:56 #7
Mon det er på¨tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!
Avatar billede labama Nybegynder
30. oktober 2005 - 00:53 #8
sorry ventetiden folks ! men jeg tog mig i nakken og kørte det hele forfra...men ellers tak for hjælpen