Avatar billede lubker Nybegynder
13. august 2005 - 15:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

moms - ny bruger

Hej Eksperter.
Jeg er helt grøn med Stellar Office, og derfor er dette måske et lidt latterligt spørgsmål, men hvordan opsætter jeg momsafregningen korrekt.
Jeg skal indberette moms kvartalvis.

Har sat følgende momskonti op
indg25: Indgående moms
udg25: Udgående moms
EU25: EU erhvervelsesmoms

(Importerer fra andre EU lande)
Avatar billede lemoni Nybegynder
15. august 2005 - 16:04 #1
I manualen står en gennemgang af muligheder inden for momsafregning. Der er to muligheder, enten en rapport som blot viser bevægelsen i den periode du indtaster - dette er det nemmeste(kræver følgende: Vælg funktioner, systemopsætning, finans, faste konti og tilknyt kontonumre for indgående, udgående og EU moms).Endvidere må der IKKE være hak i feltet "moms skal bogføres" (under funktioner, systemopsæt, finans generelle oplysninger, faneblad Opsætning). Så kan du få en oversigt via Hovedmenu Finans, Finans funktioner, Afregn moms. Den anden mulighed er lidt mere kompliceret at forklare, så der henviser jeg til manualen eller F1.
:-) Lemoni
Avatar billede lubker Nybegynder
16. august 2005 - 11:23 #2
Ah... Der skal bogføres før den markeres som betalt...
Tak for hjælpen nu kører det.
Avatar billede lubker Nybegynder
16. august 2005 - 11:24 #3
Sorry forkert spørgsmål

Jeg har fundet et andet program jeg nemmere kan finde ud af.
Men point skal du have...