Avatar billede snaden Nybegynder
13. august 2005 - 14:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg bruge?

Hej alle eksperter. Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal bruge for at komme online med et trådløst netværk.

Jeg har en hurtigt internet-forbindelse og er lidt træt af de mange ledninger. Jeg ved at jeg skal anskaffe et access-point, og er lidt i tvivl om hvad det skal kunne. Derudover ved jeg ikke hvad jeg skal have fat i inden jeg kan komme på nettet. Så jeg håber på lidt hjælp.

Mvh. Søren Kristiansen
Avatar billede busschou Praktikant
13. august 2005 - 14:30 #1
du skal have et trådløst kort på din computer også i hvert fald
Nogen har det indbygget, personlig har jeg et til usb til min bærbare, men de fåes også til PCMCIA
Avatar billede snaden Nybegynder
13. august 2005 - 14:35 #2
jeg har et trådløst netkort i min bærbare som er fra foråret og kan det meste.
Avatar billede busschou Praktikant
13. august 2005 - 14:38 #3
ok jamen så skal du ikke have andet end ledninger til at forbinde dit acces-point til dit adsl modem, eller hvad du nu har fra din udbyder :o)
Du kan kigge på hvor hurtigt du ønsker den skal være, og du kan kigge på hvad den understøtter af sikkerhed og kryptering, WEP kryptering er ok
Jeg tror alle nye understøtter dels 128bit kryptering samt at man kan "skjule" sin trådløse forbindelse
Så med mindre du vil have den mest billige/usle på markedet tror jeg du er dækket ok ind :o)
Avatar billede snaden Nybegynder
13. august 2005 - 14:41 #4
Ok. Mange tak for hjælpen
Avatar billede snaden Nybegynder
13. august 2005 - 14:44 #5
får du automatisk nogle point, eller skal jeg gøre noget?
Avatar billede busschou Praktikant
13. august 2005 - 14:45 #6
du skal godkende det svar jeg lægger nu :o)
Hvis du føler du har fået nok ud af det
Avatar billede snaden Nybegynder
13. august 2005 - 14:49 #7
det kan du tro. Nu mangler jeg bare at købe et accesspoint, og så er jeg klar til at kyle alle de gamle forviklede møgledninger! Tak for hjælp!
Avatar billede busschou Praktikant
13. august 2005 - 14:52 #8
hehe man slipper nok aldrig helt for dem med mindre du går på hotspots frem for på din faste adsl forbindelse :o)
Du skal i øvrigt bare godkende svaret ude til venstre ved at klikke på mig navn :o)
Avatar billede busschou Praktikant
13. august 2005 - 14:53 #9
tak for points og pøj pøj med det :o)