Avatar billede peter.g Nybegynder
13. august 2005 - 01:05 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Ekstern DVD brænder

Hej eksperter..

Jeg går og tænker lidt om det kan lade sig gøre at bruge box'en eller "styringen" fra en ekstern hdd til min DVD brænder...

Jeg har en bærbar og en stationær computer, i min bærbar er der USB 2.0 og i min stationær kun USB 1.1 .. I min stationær sidder der en NEC DVD brænder...

Skal jeg brænde noget fra min eksterne harddisk går det MEGET langsomt da den jo overføre via USB 1.1...

Nu kommer spørgsmålet så...

Kan jeg skille min skuffe ad (selvfølgelig kan jeg det, har selv sat hdd i), men så i stedet for at sætte en harddisk til sætte min DVD brænder til og så kan den bruges via USB 2.0 til min bærbare computer?? Så jeg altså slipper for evt. at skulle købe en ekstern box til DVD brænder...

\\Peter G
Avatar billede serverservice Praktikant
13. august 2005 - 12:34 #1
Ja det kan du godt - det er jo bare en idé sokkel i din eksterne box hvor du tilslutter din dvd.
Alternativt kunne man indsætte et kort som understøtter usb2.0 i den stationære
Avatar billede serverservice Praktikant
13. august 2005 - 12:41 #2
her er min alternative løsning til din stationære med 4 stk usb 2.0 porte -
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=67132
Avatar billede peter.g Nybegynder
13. august 2005 - 13:52 #3
Jeg overvejer også at købe et indstikskort, det er jo det letteste, ville blot høre om det andet kunne lade sig gøre...

Jeg takker for svaret.
Avatar billede serverservice Praktikant
13. august 2005 - 13:53 #4
helt i top