Avatar billede balltown Nybegynder
10. august 2005 - 18:31 Der er 11 kommentarer

Vigtigt : OWA sprog angivelse på Outlook mapper

Jeg har et pudsigt problem på min OWA på Exchange 2003. Når nye brugere initialiserer deres OWA kommer deres mappenavne på engelsk, selvom de tilgår OWA fra dansk IE. Det pudsige er at det fungerede upåklageligt for en uge siden, og jeg mener ikke der er ændret på nogle indstillinger på Exchange/IIS overhoveder.

Er der nogen forslag hertil.....
Avatar billede karser Nybegynder
10. august 2005 - 19:53 #1
Først og fremmest kan du til at starte med, bruge Outlook 2002 (XP) eller nyere til at få rette mappernes navne... Kør Outlook.exe med "/resetfoldernames" (Uden gåseøjne)...

Du skal ind i Internetinstillinger og klikke på knappen "Sprog" på første faneblad.

Kontroller at DA står øverst!
Avatar billede balltown Nybegynder
10. august 2005 - 21:50 #2
/resetfoldernames har jeg i baghånden. Jeg har 800 brugere der oprettes i løbet af de næste to dage, så derfor vil jeg løse den forinden.
IE er konfigureret til DA, som det eneste sprog.
HKLM\System\CurrentControlSet\Services\MSExchangeWEB\OWA\UseRegionalCharset=1 på Exchange server
Avatar billede karser Nybegynder
10. august 2005 - 22:01 #3
Det kan skyldes at de pågældende brugere, når at modtage en mail, inden første logon!

...ved du om det er tilfældet?
Avatar billede balltown Nybegynder
10. august 2005 - 22:02 #4
Det gør de ikke
Avatar billede balltown Nybegynder
10. august 2005 - 22:13 #5
Men de modtager aftaler i deres kalender !!!
Avatar billede karser Nybegynder
11. august 2005 - 08:46 #6
Det kan have samme effekt! ;o)
Avatar billede balltown Nybegynder
11. august 2005 - 09:20 #7
Ja det kan jeg fornemme. Er der nogen måde at komme uden om det på.
Hvor bliver sproget så styret ?
Der må være en indstilling for default language et sted i Exchange.
Avatar billede karser Nybegynder
11. august 2005 - 09:27 #8
Jeg ved det faktisk ikke, men jeg vil gerne undersøge det!

Jeg ved at man skal leve med det i Exch. 2000!
Avatar billede balltown Nybegynder
11. august 2005 - 09:59 #9
Jeg har også det under Exch2000, men der synes jeg ikke at have set danske sprog som en mulighed
Avatar billede karser Nybegynder
11. august 2005 - 10:10 #10
...Hos MS står der følgende:

For example, if an uninitialized mailbox receives an e-mail message, the names of the folders are set to the language of the Exchange 2000 server, instead of to the language of the client.

Altså er det sproget på Exch. Serveren der styrer, hvilket sprog der er default på Mailbox folders.

Jeg tror ikke der er så meget at gøre ved det! ;o) Sorry!
Avatar billede balltown Nybegynder
11. august 2005 - 10:54 #11
Øv..