Avatar billede fodlisten Nybegynder
10. august 2005 - 16:56 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Køb af Dvd brænder

Hej

Jeg skal til at købe dvdbrænder, ved ikke om jeg skal købe den med 2 eller 8 mb. buffer?
Jeg har tænkt mig at skulle brænde med 16x DVD+R og har alderede købt skiverne.
Der er bare det faktum at 8 mb buffer er noget dyre end 2!(Omkring det dobbelte) Vil købe inde på www.shg.dk
Avatar billede larsbent Nybegynder
10. august 2005 - 20:36 #1
hej jeg har selv 2 pionner en 108 og en 109 det virker upåklageligt de er bege på 2 mb .
Avatar billede fodlisten Nybegynder
10. august 2005 - 20:38 #2
og de er brænder også med 16x?
Avatar billede mrrius Nybegynder
11. august 2005 - 13:54 #3
jeg vil klart gå efter en dubbelt layer. jeg tror ikke de 2 mb betyder så forfærdeligt meget , med de brænde tekniker der bliver brugt idag ( brændeprogrammet bruger jo også system ram til buffer. Jeg vil også gå efter en brænder som har en brændeprogram af nyere dato . f.eks nero 6.x
Avatar billede larsbent Nybegynder
11. august 2005 - 15:33 #4
ja 109 kan brænde 16x . jeg brænder aldri i mer en 8x .jo hurtiger jo støre mulighed er der for fejl .  brænderprogram bruger jeg nero 6 . skiver bruger jeg Verbatim 8x har lige købt dem i 16x men har ikke prøvet dem i nu.
Avatar billede strych9 Praktikant
12. august 2005 - 01:27 #5
Nogle firmaer faker deres write speed, og så kommer der fejl fordi drevets firmware snydes til at tro at disken kan brændes hurtigere end den reelt kan. Derfor kommer der fejl.
Køb kun medier af god kvalitet og så sker det ikke.
Avatar billede fodlisten Nybegynder
12. august 2005 - 15:01 #6
lig' et svar larsbent og mrrius
Avatar billede larsbent Nybegynder
12. august 2005 - 18:28 #7
ja køb gode skiver . har prøvet nogle bilige det dur ikke
Avatar billede mrrius Nybegynder
16. august 2005 - 14:28 #8
ja takker