Avatar billede ukh Nybegynder
10. august 2005 - 13:13 Der er 5 kommentarer

stored procedures

jeg vil gerne lave en ny stored procedures i Microsoft Visual Studio .NET 2002 Development ver. 7.0.9466, men når jeg åbner server explore og højer-kliker på stored procedures skuller jeg få en menu frem med "new stored procedures " eller noget i den stil, men det får jeg ikke.

jeg køre windows 2000 advanced server med sp4 på
Avatar billede arne_v Ekspert
10. august 2005 - 13:25 #1
ingen anelse

men kan du ikke lave din SP i Enterprise Manager ?
Avatar billede ukh Nybegynder
10. august 2005 - 13:37 #2
jo men jeg har sådan en fin bog (ado.net) jeg går efter og den siger at det kan lade sig gøre, men den fortæller ikke hvorfor det ikke virker :-)
Avatar billede lifo Nybegynder
16. august 2005 - 19:43 #3
du skal først forbinde til en database

i server exploreren vælg "connect to database" ikonet
og så vælg serveren og hvilken database på serveren du vil connecte til
derefter har du muligheden for at at højreklikke på "stored procedures" og vælge "new Stored procedure"
Avatar billede lifo Nybegynder
16. august 2005 - 19:45 #4
hvilken database server kører du med ?
Avatar billede ukh Nybegynder
17. august 2005 - 08:58 #5
jeg bruger MSSQL 2000

vi har fundet en mulig løsning og det er at nedgradere til win2000 server med sp2 i steden for sp4