Avatar billede sstp Nybegynder
09. august 2005 - 23:10 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Sgr. person til opsætning og div ting

Heey

Så kom vi lige lidt længere med vores hjemmeside projekt.

Vi endte op med, at lave et design selv, og vi endte med et som faktisk, synes vi selv, ser ret godt ud.
Se designet her:
www.teponia.dk/street-racing/niki/design_-_sprog_valg.JPG

Vores Ide er nu:

På denne side

www.teponia.dk/street-racing/niki/design_-_sprog_valg.JPG

Skal der være to flag. Engelsk og Dansk.
Når man har valgt en af følgende ting, kommer man ind på:

www.teponia.dk/street-racing/niki/forsiden_og_andre_sider.jpg

(Selvfølgelig skal der være indhold under den der linial ting)

Members siden skal foregå på samme måde som den her:
http://www.need4speed.dk/cars/ourcars.asp

Hvis det er muligt, ville det være godt hvis man ikke lige bare laver Copy/Paste :-)

Galleriet skal være på denne måde:

www.teponia.dk/street-racing/niki/galleriet.jpg

Når du klikker på Gallery øverst i menuen, skal denne side komme frem, dog UDEN billeder under linialen.
Menuen ude til højre, skal du klikke på, for at se nogen billeder.

Street Cars skal skrifte når du har trykket på den, fra Street Cars til alle bilmærker, som Alfa, Bugatti, Citroen, osv. (dog skal det bestemte bilmærke kun står der, hvis vi HAR billeder af pågældende mærke)

Street Race skal skifte når du har trykket på den, fra Street Race til album navne, i stedet for, som street cars skifter til bilmærker, så skal Street Race skrife til album titlerne.

Events og Photosessions gør det samme.

Det kunne så være fedt, hvis man kunne have en lille menubar oven over, som fx når man har klikket på Events --> Ind på et album --> (Fundet sine billeder) Så skal man kunne klikke på den menu bar, så man kan komme tilbage igen.

Og det var faktisk det..

Spørgsmål så skriver I bare, og HUSK at give tilbud på hvad I kan gøre dette for..
Avatar billede jnissen Nybegynder
09. august 2005 - 23:22 #1
Hvis det er noget som kan vente til slutning af august, så er jeg da interesseret.
Jeg tager på ferie på torsdag, så jeg kan ikke nå det inden.
Jeg kan lave det for ca. 1000-1200 kr.

Ref:
www.klemensker-if.dk
www.haslecup.dk
www.bodytone.dk
www.herbacenter.dk

Du kan kontakte mig på info@iteax.dk

Mvh. Jacob
Avatar billede sstp Nybegynder
09. august 2005 - 23:33 #2
jamen vi er da friske på det.. Så lad os se til den tid, om vi stadig mangler det.. :-)

Andre må stadig gerne svare hvis det er..
Avatar billede Mik2000 Professor
10. august 2005 - 00:09 #3
Hej igen

Det er et okay design I er kommet frem til synes jeg. Synes dog I bør kigge lidt på menuen. Lav evt en form for bjælke under linealen hvor menuen ligger i så det bliver lidt mindre skrift. Linealen ville jeg i Jeres tilfælde på en eller anden måde lave med km/h så man får fornemmelsen af et speedometer. Husk at bilen oppe i hjørnet ikke må været taget fra en side uden godkendelse da I ellers kan risikere et erstatningskrav. Og sidst men ikke mindst. Hvis den skal være en fast størrelse i bredden så tænk over hvilke opløsning'er man skal kunne se den i 800x600, 1024x768, 1280x1024 1600x1200 etc.)
Det var lige det om designet :)

Vi er selvfølgelig stadig friske men det vil jo blive lign sidste tilbud så det er der nok ikke råd til. Men lad mig da høre hvordan det går :)
Avatar billede sstp Nybegynder
10. august 2005 - 00:15 #4
okay..

Linialen er lavet, som en form for en 402 meter bane (drag race) og den skal bare være der sådan er det.. :-)

Billederne har vi selv taget, så der er ingen problemer i det.

Og siden skal helst kunne blive set i 1024x768 og opaf..

ang. tilbud.. bliver det igen lige så dyrt nu, når det "kun" er "sider" der skal laves ? Før var det jo incl. design, og design tager jo pokker lang tid..
Avatar billede Mik2000 Professor
10. august 2005 - 00:22 #5
Hej

Okay fint men "linealen" så :). Er jo ikke meget inde i det. Det med design var bare forslag :)

Nej du skal selvfølgelig ikke betale for designet så :). Så du kan trække varenr 102 fra på fakturaen. Dog skal du beregne en time til "udskæring" hvis den afleveres i psd eller lign format (Det er med under design). Afleveres den dermed "skåret ud" i en html fil, så kan du bare trække alt det i den første linje (med varenr 102) fra fakturaen.
Men mener at resten jo er nogenlunde det samme og dermed ca samme pris :)

Så hvis det er bedre så er vi naturligvis friske :)
Avatar billede Mik2000 Professor
10. august 2005 - 00:23 #6
Mangler du tilbudet og kunne det være en mulighed, kan det evt sendes igen uden design på.

Betalingsmuligheder vil selvfølgelig stadig være gældende :)
Avatar billede sstp Nybegynder
10. august 2005 - 00:36 #7
æhm..

men så mange penge har jeg ikke lige til at kaste ud i projektet..

Og hvordan kan det lige komme op på så meget, "bare" for at lave sider egentlig..
Det forstår jeg ik helt..
Det jo direktør løn det der.. :-P

:-)
Avatar billede Mik2000 Professor
10. august 2005 - 00:51 #8
Det er langt fra direktør løn.
Det skyldes at vi laver arbejdet ordenligt. Priserne er beregnet ud fra den tid som vi bruger på det. Når der er betalt moms og skat så er det jo begrænset hvad der er tilbage til at betale udgifter i firmaet og løn. Hvis du kigger på priserne så er det jo håndværkerløn - dvs. det samme eller mindre end en håndværker får. Vi har jo også udgifter til EDB udstyr, tryksager, software, reklame, sted osv osv. Jeg går bare meget op i mit firma og laver det stort set (som du kan se) døgnet rundt :). Langt de fleste af vores kunder synes vores priser er meget lave. Men vores kunder er jo også primært erhvervsvirksomheder. Det er selvfølgelig umuligt at konkurrere mod en teenager som bor hjemme, ikke har betalt for softwaren, ikke har udgifter og som beholder pengene sort.
Men i modsætning til ham er vi så også professionelle og uddannede inden for faget. Så der er jo nok forskel på hvad man får. Det vil man kunne se i koden og ved brugen sikkert, men der skal nok lidt større projekter til for med det samme at se det visuelt.

Prøv at lade os sige at vi tog 1500,00. Så vil der efter moms og skat være ca 600 kr tilbage. Ud af de 600 skal vi så betale strøm, løn, reklame, tryksager, software (win, office, photoshop mv.), edb udstyr mv. Prøv at forstil dig hvormange kunder vi så skal have, for at kunne leverer et professionelt stykke arbejde. En mand vil ikke kunne have så mange timer på en måned at det var muligt.

Men forstår godt dit syn på det når du selv er ung og ikke rigtigt har indblik i det endnu.
Avatar billede Mik2000 Professor
10. august 2005 - 00:57 #9
Men ønsker jer selvfølgelig held og lykke med siden. Kan også godt forstå jer, da I jo bare laver en side "for sjov" hvor der ikke skal ligges de store beløb i. Så vi regnede da heller ikke med noget her. Men kan jo ligeså godt byde ind på det. Nogle vælger det jo fremfor en løsning der i nogle tilfælde kan blive uholdbar.

Jeg kan da også lige fortælle dig at vi til tider har lavet sider op i priser på 30.000 kr. Selvfølgelig væsentlig større end denne. Og nogle sider som nogle får lavet løber op i flere 100.000 kr. (har vi dog ikke lavet da vi satser på små og mellemstore virksomheder)
Avatar billede sstp Nybegynder
10. august 2005 - 00:58 #10
hehe ja okay det kan jeg så godt se..

Kan I ikke gå på kompromi ? Hehehe :-)
Ej ..

Æhm, håber bare nogen andre kan gøre det så, for den pris har vi desværre ikke lige råd / lyst til at skyde i projektet..
Avatar billede Mik2000 Professor
10. august 2005 - 01:07 #11
Hvis det nu skulle gå helt galt og det ikke lader sig gre så henvend dig til mig igen via email så må vi jo finde ud af noget hvis det er. Evt med nogle reklameindtægter på siden, uden at den bliver noget der minder om en reklameside :)

Held og lykke
Avatar billede Mik2000 Professor
10. august 2005 - 01:07 #12
Nå vil smutte i seng for jeg har et møde kl 8 i morgen :).
Avatar billede sstp Nybegynder
10. august 2005 - 15:27 #13
er der nogen med interesse i dette ??
:-)
Avatar billede pixeldude Nybegynder
10. august 2005 - 20:00 #14
Ja det skulle da ikke være helt umuligt.

Hvis siderne bare skal laves så vil prisen lige omkring 2500,-
Men jeg går udfra at de kører via noget database så I selv kan opdatere skidtet.
Dette kan vi jo tage en snak om.

Min timeløn ligger på 350,-

Mine referencer kan I se her http://www.dammark.net
Min mail er eksperten[snabela]dammark.net
Avatar billede Mik2000 Professor
14. august 2005 - 22:57 #15
Hvordan ser det pt. ud med dette. Er det lykkes at finde en?
Avatar billede dingkee Nybegynder
15. august 2005 - 14:47 #16
Hej,

Det lyder som om at være et meget spændende projekt...

Vil godt høre en lille smule omkring hvad det er i gerne vil have lavet, om det "bare" er kodningen eller om der også skal tilknyttes en database...

Du/I er meget velkommen til at kontakte mig på:
jesper(a)schlebaum.dk

enten via e-mail eller msn...

Når jeg er helt med på hvad det er i ønsker, vil jeg meget gerne give jer et tilbud...
Avatar billede sstp Nybegynder
17. august 2005 - 01:24 #17
hmm.. Vi fik nogen emails, og skrev til dem.. Tilbudede lød på over det vi overhovedet har af penge, så vi blev nød til at sige nej tak til disse..

Så vi står stadig og mangler en, men vi overvejer lidt, bare at få personen til at lave et galleri system, jeg ved ikke hvordan det skal virke, men udseendet kunne være fedt, hvis det kunne blive som vi har tegnet det på

"Stage 1"
www.teponia.dk/street-racing/niki/galleriet_copy.jpg

"Stage 2"
www.teponia.dk/street-racing/niki/klikket_på_street_cars--_honda.jpg

"stage 2" er en "demo" af hvordan det skal se ud, når man klikker på fx Street Cars og så på mærket Honda..

Men hvis nogen kan lave det, så siger I bare til.. Opretter nok en ny tråd omkring det..
Avatar billede sstp Nybegynder
25. august 2005 - 16:20 #18
done