Avatar billede mtilsted Nybegynder
11. april 2001 - 17:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

reverse lookup med rh7

Hvordan saetter jeg min rh7 maskine op, saa den kan lave en reverse lookup paa en lokal addresse?

Jeg mener helt bestemt der er en fil ligesom /etc/hosts bare \"den anden vej\" men jeg KAN ikke huske hvad den hedder -(
Avatar billede itux Nybegynder
11. april 2001 - 17:23 #1
/etc/hosts virker da den anden vej .. hvis du mener adresse -> ip ..
Avatar billede mtilsted Nybegynder
11. april 2001 - 17:34 #2
Jeg har en IP, og skal finde et \"hostname\".

Altsaa: Skriver man
nslookup 192.168.0.43
skal den svare at det er
www.cygine.com
Avatar billede itux Nybegynder
11. april 2001 - 17:42 #3
Oh. Så har jeg misforstået dig .. kender ikke lige til en fil der skulle kunne gøre det på maskinen lokalt .. men hvor svært kan det være at sætte en bind op? ;)
Avatar billede svindler Nybegynder
12. april 2001 - 22:08 #4
nslookup bruger altid dns som konfigureret i /etc/resolv.conf.
Du er derfor nødt til at have en navneserver konfiguret til at give dig det ønskede svar.