Avatar billede s_kjaer Praktikant
08. august 2005 - 20:42 Der er 6 kommentarer

Ustabilt netværk mellem D-link DI-624+ og DWL-G520+

Hej

Jeg har lavet et trådløst netværk mellem følgende router og netkort: D-link DI-624+ og DWL-G520+

Mit problem er at det er meget ustabilt: Nogle gange kan netkortet ikke "finde" routeren, nogle gange forsvinder forbindelsen til routeren når den skal fastslå netværkstypen, nogle gange går den død når den skal hente IP-adresse, og nogle gange bliver jeg smidt af når jeg er kommet på....

Jeg har haft en anden computer sat til routeren via kabel, og der er der ingen problem med at komme på nettet, så jeg tror at det er noget i opsætningen af den trådløse forbindelse.

Hvad kan jeg lige gøre for at få en mere stabil forbindelse?

Der er masser af signal, da der kun er 10 meter fra router til comp.

Jeg har forsøgt at komme i kontakt med D-link support, men der er lige så lidt forbindelse som til min router, så derfor prøver jeg exp først.

Søren
Avatar billede crhcrh Nybegynder
08. august 2005 - 21:08 #1
Har du krypteret?

Prøv uden kryptering
Avatar billede s_kjaer Praktikant
08. august 2005 - 21:17 #2
Den var krypteret og jeg har lige prøvet at fjerne krypteringen, og det har ikke hjulpet. Der står stadig, at den venter på netværket :-(
Avatar billede crhcrh Nybegynder
08. august 2005 - 23:40 #3
Kan du se accespoint?

Hvilket "program" styre dit trådløse netkort?
Avatar billede s_kjaer Praktikant
09. august 2005 - 11:13 #4
For det meste kan jeg se accespoint, men nogle gange stå den bare og søger efter det.

Jeg bruger guiden i XP til at få forbindelse med, men jeg har også forsøgt mig med det program der er med fra D-link. Jeg er på arbejde lige nu, og kan ikke lige huske hvad programmet hedder, men det hjalp ikke på stabiliteten.
Avatar billede s_kjaer Praktikant
10. august 2005 - 09:18 #5
Jeg har skiftet IP adresser til routeren, og kan nu pinge den med en tid på 0 ms i gennemsnit, og o% fejl, men internetforbindelsen er stadig langsommere, end ved kabelforbindelsen. Ved trådløs bliver den målt til ca 255, mens jeg kan måle en hastighed på 384 (som er det jeg betaler for) ved kabelforbindelse.
Kan det være indstillingerne for trådløs der er skyld i tabet?
Avatar billede s_kjaer Praktikant
15. februar 2006 - 22:42 #6
Må hellere få lukket. Det endte med at jeg fik en ny router fra D-link. Derudover anbefalede de at jeg afinstallerede netkortet og antivirus på comp. Derefter skulle jeg installere netkortet før jeg installerede antivirus igen. Forklaringen skulle være, at antivirus kunne opfatte netkortet som noget der skulle bekæmpes. Jeg ved ikke om den forklaring holder, men det virker :-)

crhcrh --> smid et svar, så får du lidt af point for din interesse