Avatar billede lojmann Nybegynder
08. august 2005 - 16:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bedste måde at installere en Oracle Linux server på

Hej,

Jeg skal til at sætte en Oracle server op.
Den bliver installeret på min IBM x346 server som har en disk array tilkoblet.

Pt. er der ingen ting på serveren, jeg tænkte at smide Debian 3.1 på den da andre servers i virksomheden køre dette.

Jeg søger lidt info om hvad jeg skal tænke på, både mht. hardware og måden jeg installere mit OS på... Anbefalet filsystemer ol. for at få de bedste performance ud af maskinen.

Nogle som kan give lidt links? Jeg har forsøgt at google mig lidt til nogle info men syntes ikke at finde noget godt...

Det er Oracle 10g vi skal installere (nyeste version)
Avatar billede lap Nybegynder
08. august 2005 - 19:16 #1
Det kan på ingen måde anbefales at forsøge sig med Debian - det er på ingen måde supporteret - og formentlig temmelig vanskeligt at få til at virke.

Jeg går ud fra, at du har kikket på http://www.oracle.com/technology/tech/linux/install/index.html - hvor alt relevant er noteret - herunder at linux skal være RedHat enterprise linux (3/4), Novell Suse Enterprise server (8/9) eller asianlinux 1.0

Hvis det skal være en gratis udgave af linux, så kan whitebox anbefales ("gratis" udgave af redhat enterprise på http://www.whiteboxlinux.org/ ).

Følg absolut Oracle's anbealinger og vejledninger - ellers få du det næppe til at køre, og hvis det er til et produktionsmiljø, så køb redhat enterprise linux - så kan jeg i hvert fald hjælpe lidt på vej :-)
Avatar billede lap Nybegynder
08. august 2005 - 19:17 #2
Avatar billede lojmann Nybegynder
09. august 2005 - 09:10 #3
Okay tak, jeg tror det rækker. Hvorfor fanden fandt jeg ikke selv det...