Avatar billede hypherion Nybegynder
11. april 2001 - 12:27 Der er 47 kommentarer og
2 løsninger

CyberCity Skodhoveder

Hejsa,,,

Det er bare rigtigt irreterende at CyberCity stopper deres FastPris abbonement pr. 15 Maj, og laver er FastPris480 istedet.

Før havde man ubegrænset surftid til 495 kr. pr måned, nu har man 8 timer om dagen til samme pris.

Nu er det altså sådan at jeg gerne vil have fri surftid. Gerne billigere end 495 kr. om måneden. Jeg bor et stykke ude på landet hvor ADSL ikke er opfundet endu.

Findes der en anden udbyder der har den løsning jeg mangler ??

/Hypherion
Avatar billede blood Nybegynder
11. april 2001 - 12:30 #1
Ja TDC har deres Pro@ccess Isdn

Pr. kvatal med leje af router 2200
Pr. kvatal uden leje router 1500 (Kræver du har din egen)
Oprettelsels pris med leje af router 4000
Oprettelsels pris leje uden 2000 (Kræver du har din egen)

http://www.eksperten.dk/spm/63642
http://www.eksperten.dk/spm/63652
Avatar billede disky Nybegynder
11. april 2001 - 12:30 #2
Undersøg Proaccess ISDN fra Tele Danmark Communication
Avatar billede parazite Nybegynder
11. april 2001 - 12:33 #3
For helvede ind i satan og de ska bare dø! Det kan de zq da ikke tillade sig!? Har de overhovedet udsendt nyhedsbreve om det!?
Avatar billede blood Nybegynder
11. april 2001 - 12:34 #4
parazite >> Jeg fik et brev om det i dag men jeg fandt ud af det i går :-(
Avatar billede disky Nybegynder
11. april 2001 - 12:35 #5
hypherion: er 8 timer om dagen ikke nok til dig ?

Du skal vel også i skole/arbejde og lave andre ting
Avatar billede hypherion Nybegynder
11. april 2001 - 12:36 #6
parazite -> Fik brev om det her til morgen (Der ellers var en dejlig morgen indtil jeg læste brevet).
Avatar billede hypherion Nybegynder
11. april 2001 - 12:38 #7
disky -> Ja jeg går i skole fra 8-14, men der er også andre i huset der bruger internet, og der er noget der hedder sommerferier og weekender.
Avatar billede disky Nybegynder
11. april 2001 - 12:40 #8
så er der ikke meget andet at gøre end parabol opkobling, eller flyt ind til byen.

Okay du kan selvfølgelig få en koblet forbindelse, men den er med sikkerhed ikke billigere
Avatar billede hypherion Nybegynder
11. april 2001 - 12:40 #9
Er Pro@ccess Isdn ikke kun for erhvervs kunder ?
Avatar billede disky Nybegynder
11. april 2001 - 12:41 #10
nej Proaccess er ikke kun til erhvers kunder.

men det er lavet til dem, men du kan sagtens købe det
Avatar billede parazite Nybegynder
11. april 2001 - 12:41 #11
Det er seriøst grimt! De prøver at opprioritere ISDN-brugere, der så kan bundle, men jeg er zq da skide ligeglad med bundling!? I forvejen sucker mit 56K groft, men når jeg så ikke engang kan være på så meget jeg vil - og jeg samtidig betaler mere end folk med en 384/384 - er jeg den eneste, der føler mig jokket på fordi jeg bor på landet!?
Avatar billede disky Nybegynder
11. april 2001 - 12:45 #12
Ja life stinks.

til gengæld har du naturen lige ved døren.

jeg har bygninger i miles omkreds, på nørrebro.
Men jeg har 512/512 proaccess :)
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. april 2001 - 12:46 #13
Avatar billede hypherion Nybegynder
11. april 2001 - 12:47 #14
Ok, synes Pro@ccess virker temmelig dyrt sååå....

Bare Klaus Riskær var blevet hos CC. Så var det sikkert aldrig sket :(

(Og jeg gidder ikke flytte ind til en røvsyg storby bare for at kunne få ADSL)

Er der nogen der ved hvornår FWA skulle dække hele landet ?
Avatar billede disky Nybegynder
11. april 2001 - 12:48 #15
FWA kommer med sikkerhed aldrig til at dække hele landet.

Det går mobil nettet jo ikke engang
Avatar billede disky Nybegynder
11. april 2001 - 12:48 #16
problememt med FWA er at det er \'line of sight\'
Avatar billede parazite Nybegynder
11. april 2001 - 12:51 #17
hypherion : Sonofon skulle med FWA kunne dække 95% af landet til sommer. Så må vi bare glæde os.

Jeg har zq da ikke råd til at betale 2000 i oprettelse - og jeg har ikke engang en router. Det værste er at jeg ikke engang kan opsige mit CC-abonnement i protest, da der ikke findes noget lignende til at klare mit forbrug. Bæ, siger jeg. BÆ!
Avatar billede blood Nybegynder
11. april 2001 - 12:52 #18
hypherion >> Røvsyg storby? Jeg kommer fra ishøj og er flyttet til Hårlev (Syd for køge) og der er FA***** kedeligt
Avatar billede disky Nybegynder
11. april 2001 - 12:52 #19
Jeg glæder mig til at se om Sonofon bare dækker 50% til sommer, jeg har min tvivl
Avatar billede disky Nybegynder
11. april 2001 - 12:54 #20
blood: det afhænger jo helt af personen.

Jeg bor i det indre københavn nu, og tro mig jeg savner meget naturen og stilheden, specielt i forhold til da jeg boede på Færøerne
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
11. april 2001 - 12:56 #21
hvad er det sonofon kommer med til sommer?
Avatar billede disky Nybegynder
11. april 2001 - 12:57 #22
funstuff: trådløst internet og de drømmer om at kunne dække 95% af landet til sommer
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
11. april 2001 - 13:00 #24
Det ser da cool nok ud. Men nogle der ved hvad sådan noget kommer til at koste i udstyr og pr md?
Avatar billede parazite Nybegynder
11. april 2001 - 13:01 #25
De siger det vil kunne konkurrere med ADSL, såeh...
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
11. april 2001 - 13:03 #26
ok...

Så er det bvare hvornår til sommer det kommer.
sikkert i slutningen af sommeren...

Avatar billede hypherion Nybegynder
11. april 2001 - 13:04 #27
blood -> Hårlev......enig, en MEGET kedelig by.
Avatar billede parazite Nybegynder
11. april 2001 - 13:05 #28
Oh well... flytter på kollegie til september, så til den tid kan CC rende og hønse. Long live cable!
Avatar billede disky Nybegynder
11. april 2001 - 13:11 #29
det kommer til at tage lang tid inden det kan konkurere med ADSL, Sonofon\'s bagbone er intet i forhold til f.eks. Tele Danmarks.
Avatar billede milo Nybegynder
11. april 2001 - 13:57 #30
blood, er du flyttet til Hårlev?????? der har jeg boet!! Går du så i skole på Hotherskolen ??? *G*
Avatar billede blood Nybegynder
11. april 2001 - 15:30 #31
milo >> Tror du selv? jeg går ikke i skole lige nu arbejder! og nej jeg har aldrig gået på den lorte skole :-))))))))
Avatar billede perj Nybegynder
11. april 2001 - 16:12 #32
Har også fået brev i dag.
Muligvis surfer vi ikke 24 timer i døgnet, men det er jo det vi er lovet.
Det er der kun en ting at gøre ved - finde en anden udbyder. CyberCity nedsætter vores abonnement til EN TREDIEDEL af det aftalte.
Det må vi protestere over. Jeg gør det ved at flytte udbyder, om så jeg må betale mere.
Avatar billede perj Nybegynder
11. april 2001 - 16:13 #33
Jeg må lige tilføje, at jeg også bor på landet efter TDK\'s mening. :-(
Avatar billede blood Nybegynder
11. april 2001 - 16:15 #34
Hej Simon..

Tak for din henvendelse.

Cybercity har valgt at konvertere Fastpris ubegrænset til Fastpris 480,
da vi følger markedsudviklingen - Fastpris ubegrænset er ikke længere
rentabelt og vi har derfor valgt denne løsning, som stadig er en billig
løsning samt at den giver mulighed for at bundle.

Den tidligere Fastpris Ubegrænset havde ikke denne mulighed.

Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig på 33 98
33 98 mellem 9.00-17.00

Med venlig hilsen
CyberCity Kundeservice

Vivian Løcke
Tlf  33 98 33 98
Fax 33 33 94 06
vivian@cybercity.dk

-----Original Message-----
From: Simon Holm [mailto:simon-holm@vip.cybercity.dk]
Posted At: 11. april 2001 12:51
Posted To: Microsoft Outlook Embedded Message
Conversation: Skodhoveder
Subject: Skodhoveder

Jeg syns at i er nogle skodhoveder fordi at i lukker for jeres fastpris
ubekranset.

Jeg har et forbrug på over 8 timer om dagen på internettet fordi jeg
spiller og chatter meget på nettet,
Og jeg syns at 495 kr for en ubekranset linje til internettet er dyr nok
når man kan få ADSL til under
det halve, også er forbinnelsen også hurtigere. (Bor et sted hvor man
ikke kan få adsl)

Og jeg ved at i vil miste MANGE kunder på det for teledanmark har jo
deres Pro@ccess <mailto:Pro@ccess>  Isdn til samme pris som jeres
Men jeg vil bare sige tak for et halvt år som kunde hos jer i vil få min
opsigelsels inden for få dage

Mvh Simon Holm
Avatar billede double-g Juniormester
11. april 2001 - 16:16 #35

Jeg har nu tænkt mig, at være permanent opkoblet indtil 14 maj klokken 23:59 fra NU af
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. april 2001 - 16:21 #36
Når jeg kan få en 384/128 linje til 400 om måneden, hvordan kan en 56kb linje til 500 kr. per måned så ikke være rentabel?
Er det den måde man er koblet op på?
Avatar billede hypherion Nybegynder
11. april 2001 - 16:30 #37
tommyf -> Lad os spørge dem om det.....skriver lige til dem.
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. april 2001 - 16:32 #38
Arhhh, tror lige jeg springer over (selvom jeg er lidt nysgerrig).
Avatar billede parazite Nybegynder
11. april 2001 - 17:00 #39
hypherion : Du smider lige svaret herinde, ikke?

tommyf : Sikkert noget med det hardware de skal bruge i den anden ende. What do I know. Ved bare de sutter!
Desværre har jeg ikke, som perj, råd til at skifte til andre.
Avatar billede lnk Nybegynder
12. april 2001 - 03:02 #40
Alle dem som har dette produkt fra CC burde e-mail ell. ringe til dem. Det er den eneste måde de overhovedet kan få det at vide på. Og tro mig det skal de nok!!!!!!! Mit abonnement bliver helt sikkert opsagt!!!!! KAPITALISTER!!!!!!!!!!!!
Avatar billede nettrawler Nybegynder
12. april 2001 - 07:46 #41
Jammen det er sq da klart at det er en dyr løsning for Cybercity at kører fastpris fremfor adsl.... De skal jo bruge telefonnettet og betale de takster som TDC forlanger!
Avatar billede double-g Juniormester
12. april 2001 - 11:11 #42

Nettrawler >> Hvorfor skulle det pludseligt blive 3 gange så dyrt for cybercity at have flatratekunder ???

Avatar billede babyshark Nybegynder
13. april 2001 - 15:16 #43
Cybercity forhandler med Tele Kvalme om at få lov til  at give alle...ALLE kunder kobber til ADSL. Så lad være med at brokke dig, når de jo arbejder hårdt for at få brudt Tele Kvalmes monopol. Hvis man har ISDN kanman altid få ADSL overført, også hos Cybercity.
Avatar billede parazite Nybegynder
13. april 2001 - 17:24 #44
babyshark : Men stadig skal der jo lægges kobber i hele landet - hvilket TeleDK allerede nu arbejder på.
Avatar billede lnk Nybegynder
13. april 2001 - 22:46 #45
ja, og centralerne skal opgraderes
Avatar billede nettrawler Nybegynder
14. april 2001 - 05:02 #46
>babyshark< Ja det har jeg jo ikke sagt det lige er blevet, vel? Og det har Cybercity jo heller ikke! Men de har erkendt at de rent faktisk tabte penge på netop den kundegruppe.. Med det i baghovedet skulle man være en pænt dum virksomhed hvis man ikke gjorde noget ved det, ik?
Avatar billede lnk Nybegynder
14. april 2001 - 06:47 #47
>netcrawler< Burde de ikke havde forudset det, når nu de var de eneste på det danske marked, som tilbød denne service? Der er vel stadigvæk flere folk der kører 56K og ISDN, end der er folk med Kabel og ADSL.
Avatar billede pcn Nybegynder
14. april 2001 - 18:29 #48
CyberCity mangler nok kvalificerede/penge derfor. brug WOL!!
pcn
Avatar billede hypherion Nybegynder
15. april 2001 - 00:09 #49
CC svarede følgende på min mail:

Når vi har et dial-up konto, betaler vi Teledanmark for minuttaksten,
men når det gælder ADSL betaler vi et engangsbeløb pr. kunde, og at
kunden har derfor har betalt beløbet, når der er gået et halvt år.

Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte
Cybercity kundeservice på 33983398.

Med venlig hilsen

CyberCity KundeService
Bodil Scharvik
bodil@cybercity.dk