Avatar billede jeppeotten Nybegynder
07. august 2005 - 14:04 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Maxtor USB Harddisk problemer

Hej

Jeg har et lille problem med min eksterne maxtor usb harddisk. Her i går formaterede jeg min computer, mens min eksterne harddisk stod tændt, og jeg er muligvis kommet til at slette en partition på denne eksterne harddisk. Dette kunne være en mulighed! - Men jeg har så gået og tænkt om det virkelig kan lade sig gøre, at når man nu er gået ud i bios, og sat den til at boote med cd, og installere xp og alt det der. Om den harddisk virkelig kan ses ude i bios. Hvem ved?
Jeg har prøvet alt ligefra at læse på manualen, installere software osv. Det eneste jeg kan komme frem til er at den står under kategorien "Andet" ude i "Denne Computer", hvor den også står som locked og jeg kan ikke unlocke den! Hva gør jeg for at få gang i min harddisk igen?
Det skal lige siges at det er en Maxtor OneTouch 2 Family
På forhånd tak

- Jeppe
Avatar billede leif Seniormester
07. august 2005 - 14:05 #1
Hvis du højreklikker på Denne Computer -> Administrer -> Diskhåndtering -> Kan du så se disken ?
Avatar billede leif Seniormester
07. august 2005 - 14:06 #2
Harddisken kan ikke direkte ses i bios, men man kan faktisk godt boote op på en USB enhed idag (Hvis det er en nyere bios).
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
07. august 2005 - 14:08 #3
Nej det kan jeg ikke..
Avatar billede leif Seniormester
07. august 2005 - 14:09 #4
Men du kan se den i Denne Computer ?

Har du nogen Gule Udråbstegn i Enhedhåndtering ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
07. august 2005 - 14:12 #5
Du mangler måske en opdatering af din USB driver - fåes automatisk med ServicePack2 (Som du selvfølgelig HAR lagt på ikk' ?)
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
07. august 2005 - 14:12 #6
Ja, i Denne Computer kan jeg se den. Der har jeg kategorier som hedder: Filer der er gemt på denne computer, Harddisk Drev, Enheder til flytbare Medier og så kategorien Andet hvor min eksterne harddisk står under.

Jep jeg har et gult udråbstegn i Enhedshåndtering under ?Andre enheder > ?!USB Device
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
07. august 2005 - 14:13 #7
Til denne harddisk er servicepack 1 fint nok. Jeg har i øvrigt haft den kørende mange gange før på servicepack1
Avatar billede leif Seniormester
07. august 2005 - 14:14 #8
Installer ALLE windows opdateringer først.

Derefter højreklikker du på USB device -> Opdater Driver.
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
07. august 2005 - 14:16 #9
Okay det prøver jeg lige - ellers skriver jeg igen. Fordi jeg har nemlig prøvet at opdatere driver, men den kunne ikke finde nogen. Skal jeg også installere servicepack 2? Samt alt andet hva jeg kan finde af windows opdateringer?
Avatar billede leif Seniormester
07. august 2005 - 14:16 #10
Jeg ville installere SP2, samt alle andre updates !
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
07. august 2005 - 14:18 #11
Okay.. Det gør jeg så - tak for det :)
Avatar billede peet49 Nybegynder
07. august 2005 - 14:18 #12
Du har vel husket div. drivers til bundkortet?
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
07. august 2005 - 14:24 #13
XP finder jo selv og installerer drivere til bundkortet.. Så det går jeg ikke ud fra det er nødvendigt..
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
07. august 2005 - 16:08 #14
Der er stadig ingenting som virker, jeg har prøvet på min fars samt min brors computer og der er også servicepack 2 på. Hva gør jeg?
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
07. august 2005 - 16:21 #15
Er der nogen der ved hva man skal gøre?