Avatar billede digiartist Nybegynder
07. august 2005 - 10:49 Der er 7 kommentarer

Direct X problemer

Jeg har fået problemer med mine DirectX afviklinger.
Når jeg ser video som enten ligger på min maksine eller f. eks ser Tv avisen er min billedopløsning forkert . Hvis jeg går ind i
Egenskaber for skærm- indstillinger- avanceret- fejlsøgning og indstiller hardware accelerationen til 50% ( Alle DirectX programafviklinger er slået fra) Direct Draw og Direct 3D ) skulle således være ude af funktion. Nu kan jeg godt se video og f. eks. webTV. Hvordan mom jeg reparere min software således at jeg kan sætte hardwareaccelerationen op på 100%.
Jeg har en LG fladskærm og et GeForce FX 5600  grafikkort og kører Windows XP Home systemsoftware.
Kan nogen give mig et godt råd?
Avatar billede boxer Nybegynder
07. august 2005 - 10:55 #1
Har du prøvet at opdatere din grafikkortdriver og har du direcX 9.0C?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
07. august 2005 - 12:06 #2
vælg kør og skriv dxdiag og se om den melder nogle problemer der - hardware-acc, skal være sat til automatisk igen. (maks).
Avatar billede digiartist Nybegynder
07. august 2005 - 12:20 #3
Har opdateret min grafikkortdriver og dxdig viser ingen hardwareacc problemer når harware acc er sat til max. det er det der er det underlige
Har opdateret til directX 9.0c
Avatar billede digiartist Nybegynder
07. august 2005 - 13:24 #4
Hvad kan man undersøge ud over de forslag I er kommet med?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. august 2005 - 13:58 #5
Jeg har gode erfaringer med nvidia version 56.72 driveren. Jeg havde selv problemer med mediaplayeren (og dermed directx) med driverne fra version 66.?? og opefter, men har aldrig oplevet de samme problemer med denne gamle driver, som jeg har brugt på både mx, ti4200, fx5600 og fx500xt.
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_56.72.html

Jeg synes det er et forsøg værd at prøve den driver. Husk at afinstallere den nyere driver først.
Avatar billede digiartist Nybegynder
07. august 2005 - 15:09 #6
Det skal prøves . Tak sagen er den at jeg har været ude for en historisk begivenhed Af mystiske årsgare har jeg fået brændt ikke mindre end 2 bundkort af på mindre end 1½ måned og jeg har fået formateret og geninstalleret i en uendelighed, så jeg er helt ør Tak for rådet Jeg vil prøve den gamle driver og forsøge at afinstallere den der er installeret.
Avatar billede digiartist Nybegynder
07. august 2005 - 15:37 #7
Det hjalp sku heller ikke at afinstallere den gamle nyrer driver og installere en ældre 56.72_winxp2k_english_whql Hvad h..... kan der være galt. Skal jeg vikrlig også ha udskiftet mit grafikkort? Så har jeg en helt ny maskine i hverfald hvad hardware angår bortset fra processoren. Må jeg bede om et genialt råd mere til at få løst denne gordiske knude? Jeg kan godt se mine DVD skiver med fuld acc men ikke hvis jeg skal se TV avisen klip eller film som ligger på harddesken, så skal jeg ned i halv acc