Avatar billede reginho Nybegynder
06. august 2005 - 20:35 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Intet signal ved skifte til ny router?

Hej

Er flyttet ind i et fremleje, hvor der allerede står en router. SKifter den ud, med min egen men får så intet signal? Skifter tilbage til den gamle router, og så kan jeg godt koble min pc til, men ikke ved at benytte min egen router.. Hvilket jeg finder.. mystisk...

Nogen der har en ide til hvad der kan være løsningen?

Mvh
Regin
Avatar billede ksoren Nybegynder
06. august 2005 - 20:39 #1
Det kommer ganske givet an på netværket foran routeren. Når du siger signal, formoder jeg du har kontakt med routeren på indersiden, men den ikke får en ip på wan siden?
Avatar billede heeweb Nybegynder
06. august 2005 - 20:41 #2
den router seder der et modem forand den???

hvis ikke er der indbykke modem i den router det bruger tiscali og cybercity...

hvis der er en PPPoE i den gramle moden til tdc skal den ind programeders i den nue router.
Avatar billede reginho Nybegynder
06. august 2005 - 20:46 #3
Det er en ejerlejlighed jeg har fremlejet, og jeg mener de har en fælles aftale med tofanet. Mit signal får jeg fra en kontakt på væggen, som fører hen til de gale router. Derfra kan jeg connecte til nettet. Sifter jeg routeren ud med min egen, så kan jeg på forside af den se at jeg ikke får et signal.

Ks> Det er helt korrekt. Jeg an godt få signal til routeren, men ikke til wan.

hee> der er ikke et modem foran det. Men det er muligt at der er indbygget modem i.. så skal jeg vil koble routerne sammen med en cross over kabel.  Er ikke helt med på hvad PPPoE er..
Avatar billede leif Seniormester
06. august 2005 - 20:59 #4
Hvad Router sad der i forvejen ?
Når du sætter din egen til, går WAN ikke i luften ? Har du sat den til at hente IP dynamisk på WAN siden ?
Avatar billede alteredsoul Nybegynder
06. august 2005 - 21:08 #5
Dette er ikke noget egentligt problem. Dit "problem" opstår ved, at din isp låser forbindelsen til en bestemt mac-adresse. Den router der stor der i forvejen havde en mac-adresse, mens den nye har en anden. Mac-adresserne er som regel låst i 3 timer, så det eneste du kan gøre er, at pille alle kabler ud af routeren, slukke den... vente 3 timer.. og så sætte den nye til. Dette burde løse problemet :)
Avatar billede reginho Nybegynder
06. august 2005 - 21:09 #6
Der sad en zyxel fra cybercity.
Wan går ikke i luften når jeg sætter min egen til. Hmm.. der er sat dhcp automatisk til. Gamle routers gateway adresse er: 10.0.0.1
Min egen er:

Måske det har en indvirkning?
Avatar billede alteredsoul Nybegynder
06. august 2005 - 21:12 #7
Kommentar til svar:

Du kan jo evt. pille routeren fra mens du sover... så skader det mindst hvis du er afhænging af internet :)
Avatar billede reginho Nybegynder
06. august 2005 - 21:13 #8
Altered> Så isp låser sig automatisk til den router der er der. Dvs. at når jeg slukker for strømmen i nat, så kobler jeg min egen til i morgen tidlig og så kører det?
Avatar billede reginho Nybegynder
06. august 2005 - 21:14 #9
Helt klart afhængig af internet :)

Er det ok jeg tester i morgen tidlig, og hvis det virker så sender jeg point ? :)
Avatar billede alteredsoul Nybegynder
06. august 2005 - 21:15 #10
Er egentlig ligeglad med point... og ja.. prøv det endelig, det kan jo ikke skade :)
Avatar billede leif Seniormester
06. august 2005 - 21:16 #11
Hvis det er en CC forbindelse, kan du ikke bruge din egen router med mindre den understøtter PPPOA.
Avatar billede ksoren Nybegynder
06. august 2005 - 21:17 #12
Hvis det er stofa og der sidder et kabelmodem på den anden side af væggen, og dens mac-adresse-tabel er fyldt, så skal du sove meget længe :o
Avatar billede leif Seniormester
06. august 2005 - 21:17 #13
reginho -> Der er forskelligt fra udbyder til udbyder ! Så det er anpå hvad udbyder der bruges !
Avatar billede alteredsoul Nybegynder
06. august 2005 - 21:17 #14
Kommentar: reginho
06/08-2005 21:13:26    Altered> Så isp låser sig automatisk til den router der er der. Dvs. at når jeg slukker for strømmen i nat, så kobler jeg min egen til i morgen tidlig og så kører det?

Din isp låser højst sandsynligt fast til mac adressen. om det er 6 timer eller 3 timer, det er ikke til at vide. 3 timer plejer at være standard. Jeg ved at TDC og Tele2 gør det, men ved ikke med de andre. Det plejer dog at være standard at "låse" til mac adresser i 3 timer..af sikkertheds mæssige årsager :)
Avatar billede reginho Nybegynder
06. august 2005 - 22:02 #15
Hat tjekket og fundet ud af at min egen router understøtter pppoe. Nu vil jeg prøve at koble fra i nat og håbe at mac-tabellen ikke er fyldt ud. :) Alternativt skal jeg anskaffe mig et cross kabel :) Kanon, mange tak for de gode råd!