Avatar billede **=-newbie-=** Nybegynder
11. april 2001 - 11:07 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hvorfor kan jeg ikke!!!!!!

Det kan godt være at jeg er dårlig til WIN ME, men jeg kan ikke slette lortet via MS-DOS. Hvorfor ikke, jeg kan ikke en gang genstarte computeren i MS-DOS (hvorfor ikke). Er der nogle der kan hjælpe mig hvordan man kan slette den via DOS ligesom i WIN 98SE. Please hjælp mig
Avatar billede cvsac Nybegynder
11. april 2001 - 11:10 #1
prøv og lav en startup diskette og boot op på den så kan du slette / formatere eller fdiske efter behov :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. april 2001 - 11:11 #2
boot op på den bootdiskette, skriv format c: ( format.com ligger mange gange i Ramdrevet)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. april 2001 - 11:13 #3
som svar!
Avatar billede joern Nybegynder
11. april 2001 - 11:29 #4
Ja, det er jo det nye i ME, at det netop ikke hviler på en DOS 7 således som \'95 og \'98.  Måske skulle du gå tilbage til win98, hvis du savner DOS.  Filer der er i brug kan imidlertid aldrig slettes.  rkhdk har ret, lav en startdiskette, den tilbyder noget der hedder \"minimal boot\".

M.v.h.  Jørn
Avatar billede **=-newbie-=** Nybegynder
11. april 2001 - 11:31 #5
ja jeg har fået downloadet en boot diskette, men hver gang den skal overføre den til a: drevet siger den der er fejl. Ps kan man ikke bare genstarte computeren i MS-DOS tilstand og skrive format c:
Avatar billede cvsac Nybegynder
11. april 2001 - 11:32 #6
jo du kan bare genstarte i MS dos tilstand og formatere ...

men prøv og lav en startup disk fra windows af ...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. april 2001 - 11:33 #7
du laver en bootdisk i Win me, (kontrolpanel > tilføj/fjern programmer > startdiskette

Så booter du på den, så laver den et ramdrive, hvor format.com ligger! inde i Ramdrevet skriver du så format c:\\
Avatar billede **=-newbie-=** Nybegynder
11. april 2001 - 11:34 #8
Kan du så ikke fortælle mig mig hvordan jeg kan genstarte i MS-DOS tilstand
Avatar billede cvsac Nybegynder
11. april 2001 - 11:36 #9
det er MEGET nemmere med en alm start diskette fra windows af ... jeg kan nemlig ikke huske hvad jeg gjorde af fusk sidste gang jeg fik den i dos i windows me
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. april 2001 - 11:37 #10
ellers boot på en Win95 diskette, da format.com ligger på den diskette
Avatar billede **=-newbie-=** Nybegynder
11. april 2001 - 11:38 #11
jeg er i gang med at lave en diskette
Avatar billede **=-newbie-=** Nybegynder
11. april 2001 - 12:02 #12
ja nu har jeg lavet en diskette hvad skal jeg så
Avatar billede **=-newbie-=** Nybegynder
11. april 2001 - 12:04 #13
tak gutter jeg håber det hjælper vis ikke så spørger jeg igen