Avatar billede drep Nybegynder
05. august 2005 - 16:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fejl under opstart!

Hej alle..

Jeg har fået et mindre problem med min bærbar, når jeg starter op kommer denne besked på mit skrivebord.

"Windows kan ikke finde 'D:\win16\jb\setup.exe'. Kontroller, at du skrev navnet korrekt, og forsøg derefter igen. Hvis du vil søge efter en fil, skal du klikke på knappen start og derefter klikke på søg."

Jeg trykker så på "OK" og så kommer denne besked frem.

"Det lykkedes ikke at indlæse eller køre D:\win16\jb\setup.exe, der er angivet i registreringsbasen. Kontroller, at filen findes på computeren, eller fjern referencen til den i registreringsbasen."

Jeg trykker også "OK" til dette, derefter kører computeren normalt og der er ikke noget der ikke fungerer.

Mit spørgsmål er så om jeg skal slette den reference fra min registreringsbase og hvordan man i givet fald gør.

Det skal måske lige siges at mit D: drev er mit cd-rom drev!?

Jeg håber at der er en der kan hjælpe mig med mit lille problem, helst så hurtigt som muligt, fordi det er ved at gå hen og blive til stor irritation for mig!

På forhånd tak.
Avatar billede silvershadow Nybegynder
05. august 2005 - 17:05 #1
Inden du gør noget i registreringsdatbasen bør du oprette et gendannelsestidspunkt.
Gå ned i Start og Hjælp og Support og Fortryd Ændringer af din Computer med Systemgendannelse. Når du har lavet et Gendannelses tidspunkt kan du altid komme her tilbage.

Gå nu ned i Start og Kør og skriv Regedit
Gå ind under fanebladet Rediger og Søg efter D:\win16\jb\setup.exe
søg hele databasen igennem og slet enhver entry du finder.
Så skulle det problem være løst.
Pas på at du kun sletter ovenstående, ellers kan det gå gruelig galt.
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. august 2005 - 17:06 #2
Jeg ville bare slette den fra reg basen, og når du så en dag får den cd i drevet, som har lavet dette, og den ikke vil køre, så installere du bare igen.

Så ud med det som allerede foreslået af din maskine.
Avatar billede gratis Nybegynder
05. august 2005 - 17:32 #3
du ka med fordel bruge denne opstarts manager "Startup Control Panel" (freeware) der kan du fjerne flueben fra de/den ting du ikke vil ha til at starte op.
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml hvis du vælger stand alone exe modellen skal den ikke installeres men blot lægges i en mappe som du bestemmer.
Avatar billede drep Nybegynder
05. august 2005 - 18:43 #4
Alletiders, det virkede..
Tak for hjælpen!
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. august 2005 - 10:09 #5
Hvad virkede ? ?
Avatar billede gratis Nybegynder
06. august 2005 - 13:39 #6
ska ikke ha point.
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. august 2005 - 19:30 #7
Svar  :-)
Avatar billede silvershadow Nybegynder
07. august 2005 - 10:11 #8
Det er altid godt med lidt gratis hjælp.