Avatar billede tariboventola Nybegynder
05. august 2005 - 15:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

skriverettigheder ifm. Danske Netbank

Hej!

Jeg har før logget på DanskeNetbank, men har nu mistet mit bruger-id og min sikkerhedsfil. Jeg har så bestilt og modtaget en engangs pinkode jeg skal anvende for at genåbne min adgang.

Men når jeg taster det nye kodeord ind, så siger computeren, at den ikke kan genåbne adgangen, fordi "jeg ikke har skriverettigheder" ... Hvad pokker betyder det?

Jeg har slettet alle Danske Bank-filer (undtagen standardmappen, som bliver ved med automatisk at genoprette sig selv i C:/Programmer/Fællesfiler), så status er vel næsten det samme som, at jeg har formatteret harddiscen.
DanskeBank siger, at jeg skal sørge for at jeg har skriverettighederne over den pågældende standardmappe, hvor brugerid og sikkerhedsfiler bliver placeret. Men når jeg højreklikker i mappen og fjerner "Read-Only"-fluebenet, så kommer det blot igen af sig selv.
Nogen der nogen som helst ide om hvad jeg skal gøre!?!?
Avatar billede silvershadow Nybegynder
05. august 2005 - 17:39 #1
Det er som om du ikke har administrative rettigheder til din PC. Prøv at gå ned i Start og Log af og log dig på som Administrator håb på at der ikke er indtastet noget password, prøv nu om du kan fjerne fluebenet. Når du er inde som administrator så giv lige dig selv administrator rettigheder ved samme lejlighed.
Avatar billede tariboventola Nybegynder
05. august 2005 - 17:45 #2
Jo, jeg er skam logget på som administrator.
Altså når jeg højreklikker inde i en mappe, så er ReadOnly-feltet markeret med gråt. Og når jeg fjerner det, trykker ok, og går ind i egenskaber igen, så er det vendt tilbage..
Altså, up front, så ved jeg jo ikke engang om det er dét som er problemet..
Avatar billede silvershadow Nybegynder
05. august 2005 - 17:47 #3
Er du i det hele taget i stand til at oprette en fil i det pågældende directory?
Avatar billede tariboventola Nybegynder
05. august 2005 - 17:50 #4
Ja, ja, og hvis jeg sætter flueben i "archive", så er krydset der også næste gang jeg kigger i egenskaber. Jeg kan alt undtagen, at fjerne de grå kryds i "read Only"
Avatar billede silvershadow Nybegynder
05. august 2005 - 17:59 #5
prøv at gøre følgende
gå ud i en DOS prompt
skriv CD\
cd "programmer\fælles filer" <Enter>
nu står du i directoriet c:\programmer\fælles filer
skriv attrib *.* -r
det skulle fjerne skrivebeskyttelsen
Avatar billede tariboventola Nybegynder
05. august 2005 - 18:12 #6
Jeg når til directoryet, men når jeg skriver *.* -r siger den "not recognized as an internal or external command, operable program or batch file"
Avatar billede tariboventola Nybegynder
05. august 2005 - 18:14 #7
hov, glemte "attrib".. Når jeg skriver "attrib *.* -r", siger den "File not found - *.*" .. hvilket måske hænger sammen med, at der ikke er nogen filer i mappen
Avatar billede silvershadow Nybegynder
05. august 2005 - 18:22 #8
Gå et niveau op og prøv med
attrib *.* -r /S

or i give up
Avatar billede tariboventola Nybegynder
05. august 2005 - 22:57 #9
Det hjælper ikke..
På dette niveau kan jeg godt slå readonly fra, men netbank virker stadig ikke...
Avatar billede halifax Nybegynder
06. august 2005 - 03:58 #10
Prøv om du kan logge på som om det var fra "et andet sted" eler fra en anden computer.
Hertil skal du bruge filen med dit Danske Netbank aftale nummer (seks karakterer) og som hedder mst til filefternavn, altså filnavn xxxxxx.mst, hvor xxxxxx er dit aftalenr.

Den fil har du forhåbentlig stadig på din pc?? - Kopier den over på en diskette.
Når du er på logon siden klik på "Når jeg vil bruge Netbank fra en anden computer" Nu navigerer du frem til diskettedrev og markerer/klikker på .mst-filen og bagefter tast din midlertidige pinkode ind (den skal så skiftes til en anden permanent kode).

Blot et forsøg. Hvis det virker downloades formentlig dine manglende sikkerhedsfiler fra Danske Netbank.
Avatar billede tariboventola Nybegynder
06. august 2005 - 13:31 #11
Som jeg skrev i indledningen, "Jeg har slettet alle Danske Bank-filer", så jeg har heller ikke mst-filen mere...

Jeg har kun engangspinkoden, aftalenummeret og standardmappen der genopretter sig selv