Avatar billede linebine Nybegynder
04. august 2005 - 17:03 Der er 3 kommentarer

problemer med trådløst netværk

HJÆLP!!!!!!!!!!

Jeg har købt en bærbar pc med pc-kort Skyr@cer PC Card 4011b. IEEE802.11b compatible. Wireless speed up to 11 Mbs.

Der er mulighed for trådløst netværk i ejendommen via en belkin router F5D6231-4. Salgsstedet har klargjort og installeret pc-kortet. Problemet er at der ikke kan oprettes forbindelse til nettet. Vedr. LAN-forbindelsen skriver den at der ikke er noget netkabel tilsluttet, hvilket jeg troede var pc-kortet.

Vi har undersøgt om fejlen skulle ligge hos routeren eller hovedcomputeren, men det synes ikke at være tilfældet.

Hvad kan jeg gøre for at få det til at virke?
Avatar billede kenp Novice
04. august 2005 - 17:08 #1
Sikker på du køre med den rigtige krypteringsform ? har du indstalleret driverne til din adaptor.
Avatar billede lindstam Nybegynder
04. august 2005 - 17:09 #2
netkablet bruges til din opkobling via det indbyggede netkort i din pc. Hvis du kører winXP sp2 skal du aktivere den trådløse netværksforbindelse først. Dernæst skal du lede efter wireless netærk og til sidst skal du vælge eet af de fundne trådløse netværk. Der er normalt sat sikkerhedmæssige ting op på routeren, og hvis disse ikke er rigtigt konfigureret på din pc, så får du ikke adgang.
mvh lindstam
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. august 2005 - 22:47 #3
Den tror at den skal bruge kablet net, og din PC har garanteret indbygget kablet netkort. Så gør som lindstam skriver.