Avatar billede milorg Nybegynder
04. august 2005 - 13:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Måske virus..

jeg har modtaget en mail fra holland, kender ikke afsenderen
i malien står der :

Afsender : <0006601227@mx1.interconnect.nl>
1. august 2005 08:18:23
Til:  familienbech2@hotmail.com
Emne:  hello

Please read the important document.

++++ Attachment: No Virus found
++++ Norman AntiVirus - www.norman.com

for det første bruger hotmail.com IKKE Norman Antivirus, så det må jo være ham der har lavet virusen som har skrevet at mailen allrede er scannet og fundet fri for virus.

nu er det at jeg er blevet nysgerrige efter hvilken virus det er.. nogen der kan giv råd til hvordan man åbener den uden min computer vil blive ramt ? kam man evt sende mailen til nogle der har forstand på det ??

Mvh Christian Lauritsen
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. august 2005 - 14:04 #1
Blot prøv at GEMME den vedhæftede fil. Hotmail er jo beskyttet af antivirus og vil ikke tillade dig at hente filen men komme med en fejlmeddelelse hvor navnet på virus'en står i.

Dette gælder kun hvis du går direkte på hotmail, via websiden. Ikke hvis du henter mail fra hotmail via Outlook Express, som gamle konti stadig kan.
Avatar billede milorg Nybegynder
04. august 2005 - 14:19 #2
tak det hjalp - tænkte det nok det var en virus ...

Filens navn information.zip
Resultat af virusscanning  WORM_NETSKY.P Virus fundet
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. august 2005 - 14:21 #3
Næsten det samme som her: http://www.eksperten.dk/spm/628934
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. august 2005 - 14:33 #4
Velbekomme. Jeg lægger et svar så ..