Avatar billede 2bac Nybegynder
04. august 2005 - 11:59 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Partition mistet.

Hej jeg står her med en harddisk hvor jeg har mistet en partition, der er mange vigtige dokumenter på. Jeg har kørt maxtors tool, hvor jeg får en fejlnummer, og at vide at jeg skal sende disken ind.

Fejlnr.: ca6d9e78

Er der nogen der kender et rigtigt godt program der kan ordne problemet, og genskabe partitionen?
Avatar billede hexya Nybegynder
04. august 2005 - 12:04 #1
Jeg kan ikke love dig at R-Studio kan, men jeg kan næsten love dig, at hvis R-Studio ikke kan, så skal den sendes til special-firma.
http://www.tucows.com/preview/213685
Avatar billede screem_brille Novice
04. august 2005 - 12:05 #2
Kan anbefale dig getdataback fra runtime.org
Avatar billede hexya Nybegynder
04. august 2005 - 12:07 #3
Bemærk R-Studio tilbyder ikke trial, kun demo, som dog kan vise dig, om du kan genskabe det tabte, hvis du vælger at købe programmet.
Avatar billede hexya Nybegynder
04. august 2005 - 12:22 #4
Ser da vist også ud til, at GetDataBack kun er Demo. Og så er der - al respekt screem - ingen grund til ikke at gå efter det bedste.
http://www.tucows.com/preview/250603
http://www.download.com/GetDataBack-Data-Recovery-for-NTFS/3000-2094_4-10202138.html
Avatar billede venturer Nybegynder
04. august 2005 - 12:25 #5
Jeg har selv brugt GetDataBack flere gange med stor success. Dog skal du lige være opmærksom på at hvis din disk fysisk er gået i stykker findes der ikke noget programmel der kan genskabe dit data (alt efter HVAD der er gået i stykker). Hvis disken oplever peroidiske fejl kan det måske tage et par forsøg.

I hvert fald kan GDB OFTE bruges.
Avatar billede screem_brille Novice
04. august 2005 - 12:27 #6
hexya, hvem siger hvilken der er bedst ??? opg du linker til meget gamle versioner, hent den nyeste fra producentens hjemmeside...

Analogi, hverken en Fiat eller en Ferrari er gratis, ergo køb den bedste (dvs ferrarien) , det er muligt at Fiaten er nok til ens behov, men køb den bedste... den instilling holder jo ikke ;)
Avatar billede 2bac Nybegynder
04. august 2005 - 12:30 #7
Okay :-) Jeg prøver lige.
Avatar billede screem_brille Novice
04. august 2005 - 12:36 #8
hexya, har brugt getdataback i flere år nu, og har det ikke kunne finde filerne, ja så har andre heller ikke, men glæder mig til den test du åbenbart har set et sted af de 2 programmer
Avatar billede venturer Nybegynder
04. august 2005 - 13:13 #9
Havde ikke set der manglede link til GDB. Den komme her :)

http://www.runtime.org/gdb.htm
Avatar billede screem_brille Novice
04. august 2005 - 13:16 #10
Avatar billede hexya Nybegynder
04. august 2005 - 14:31 #11
Ak ja, burde have vist bedre. Sådan nogen vidtløftige påstande kan man selvfølgelig ikke bare sige - ustraffet :^)

Det var ikke af hensyn til ratings, jeg placerede de to links til Tucows og Download. Det var af hensyn til trial-limitations, hvad GDB selv ikke just skilter med.
Men nu vi er ved Tucows og Download, så rater begge deres editors R-Studio højest, og brugerne - alt andet lige - gør det også. Og ja, GDB er ældre end R-Studio hos den ene - men til gengæld nyere hos den anden.

Min vurdering er baseret på et par venners (uafhængige) anbefalinger (admin af 300 PC/MAC, admin af 2000 PC/MAC). Samt, at det jeg i tidens løb er faldet over har generelt bekræftet, at R-Studio i mindst fem år været betragtet som et State Of The Art prg til formålet.

Og nu vi er ved State-of-the-art.. Når nu Ferrarien kun koster lidt over det halve af Fiaten - ja, så ved jeg godt, hvad jeg ville vælge.

Vil dog bestemt gerne have lov til at rette mig selv: det er noget sludder, at sige, hvis et prg ikke kan, så kan ingen. Det er jo set før at komplekse prgs supplerer hinanden.

Men der er heller ingen, der siger, at det nødvendigvis behøver at koste en rød øre. Her et freeware (no limits) prg, med pæne anbefalinger - alt (gratis) er da værd at prøve.
http://www.pcworld.com/downloads/collection/0,collid,1295,00.asp
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm
Avatar billede screem_brille Novice
04. august 2005 - 14:44 #12
hexya vi er egenligt ikke direkte uenige, undrer mig bare over du hellere vil linke til 3 part, istedet for direkte til producenten, ved af egne erfaringer og manges andre at Getdataback er et godt program, kan ikke udtale mig om R-Studio da jeg ikke har arbejdet med det
Avatar billede hexya Nybegynder
04. august 2005 - 15:15 #13
Rettelse: PcWorld-linket skal du ikke bruge, det er en smutter. Alle de andre prgs, som de lister, er ikke freeware eller duer ikke til formålet. Det skulle have været følgende til Download, for at du kunne se lidt bruger-meninger:
http://www.download.com/PC-Inspector-File-Recovery/3000-2248_4-10118664.html
Avatar billede hexya Nybegynder
20. november 2005 - 13:56 #14
Tillader mig lige at lægge dette som svar - såfremt du skulle mene jeg har været til nogen hjælp.