Avatar billede donn Nybegynder
04. august 2005 - 11:16 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Access point til ip telefoni og printserver

Hej gutter

Findes dette produkt???

Jeg har brug for et produkt (går udfra at det skal være et såkaldt access point), som kan opfange vores trådløse netværk i opgangen og via kabel lede dette til min stationære pc, ip-telefon og fungere som printserver. Således at jeg kan printe fra min bærbare uden at skulle tænde for min stationære pc som jeg skal på nuværende tidspunkt.
Mht. til den stationære var det nemmeste vel at købe et pci kort, men så kan jeg jo ikke få glæde af min ip telefon.
Pt. fungere mit internet vha. af en 54 mbit router fra Linksys som jeg har været glad for, men da vi skal til at have en fælles internet forbindelse i opgangen, som ikke tager udgangspunkt i min lejlighed, skal jeg have fundet en løsning således at min stationære pc og ip-telefon kan komme online - og så kan jeg jo lige så godt nuppe en printserver med samtidigt.

Findes der et produkt (eller flere, hvis det er billigere) som kan dette?
Avatar billede riversen Nybegynder
04. august 2005 - 11:24 #1
[offtopic]
jeg tror du vil blive træt af at dele internet med andre, hvis du er afhængig af IP-telefoni, hvis ikke der kan laves noget prioritering. Enten QoS eller SPI.
[/offtopic]

Jeg forstår ikke lige, hvorfor du ikke kan få glæde af din IP-telefon, hvis du køber pci kort til din stationære pc ?
Avatar billede riversen Nybegynder
04. august 2005 - 11:46 #2
Avatar billede donn Nybegynder
04. august 2005 - 12:12 #3
Min ip telefon er en alm. telefon som fungerer vha. en grandstream adapter. Denne adapter sidder pt. i min router. Det er derfor jeg skal have et access point således at jeg kan forbinde adapteren til denne. Er det ikke korrekt forstået eller findes der en anden løsning?
Avatar billede kenp Novice
04. august 2005 - 12:43 #4
jeg må sige at vi er ude i finurligheder lige her ;)

Men jo du skal bruge et AP... men det skal sættes i WAN port på din niværende router... også sættes op som bridge så den forbinder til jeres fælles net. for ellers kan du ikke sætte din ip-telefoni adaptor til.. og hvis du også vil have printserver... så håber jeg da a tdu har flere ledige porte på din router.
Avatar billede donn Nybegynder
04. august 2005 - 12:49 #5
Altså min nuværende router har en indbygget 4 portsswitch. Hmm det kan tyde på at det bliver lidt besværligt :)

Ville denne kunne klare jobbet alene?
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=240279
Avatar billede kenp Novice
04. august 2005 - 12:53 #6
Kun hvis den kan sættes op som en Brigde... ellers er den jo bare magen til det du har..
Avatar billede donn Nybegynder
04. august 2005 - 13:35 #7
Ok, det skal jeg have tjekket
Avatar billede riversen Nybegynder
04. august 2005 - 16:23 #8
donn: jeg har stadig svært ved at se, hvorfor det så skulle ødelægge noget at købe pci til din pc med mindre der er noget du ikke har fortalt.
Avatar billede donn Nybegynder
04. august 2005 - 22:55 #9
Jeg mener ikke at det ville være at ødelægge noget at købe et trådløst netkort til min pc, men hvis jeg vælger den løsning får jeg jo ingen printserver og heller ikke noget sted at opkoble min ip telefon, da internetttet ikke bliver udsendt fra min lejlighed.
Jeg ved ikke om vi taler forbi hinanden eller om der er noget som jeg ikke har forstået (det sidste er formentlig meget sandsynligt :) )
Avatar billede kenp Novice
04. august 2005 - 22:58 #10
donn -> det er fordi at så kunne du sætte din adaptor til din stationær computer f.eks. også går på det fælles net via det trådløse netkort.
Avatar billede donn Nybegynder
05. august 2005 - 11:29 #11
Ja ok og bruge min spand som proxy? Vil det ikke kræve at den står tændt hele tiden?
Avatar billede kenp Novice
05. august 2005 - 12:19 #12
ja og ja.
Avatar billede donn Nybegynder
05. august 2005 - 14:27 #13
Se det vil jeg gerne undgå, men er det så korrekt forstået at jeg må ud i noget bridge-værk?
Avatar billede kenp Novice
05. august 2005 - 17:12 #14
jeps
Avatar billede donn Nybegynder
06. august 2005 - 11:19 #15
Ok, jamen så fik jeg jo svar på mine spørgsmål. Hvis i vil have ponit må i smide et svar, så skal jeg fordele
Avatar billede kenp Novice
06. august 2005 - 11:38 #16
her er et.
Avatar billede donn Nybegynder
06. august 2005 - 13:32 #17
Skal det ikke være et svar (modsat kommentar) førend jeg kan give point?
Avatar billede kenp Novice
06. august 2005 - 13:44 #18
*G* jo det skal der ;) det er det med at huske at sætte prik i svar ;)
Avatar billede donn Nybegynder
06. august 2005 - 17:29 #19
Værsgo og god weekend