Avatar billede mhuus Nybegynder
04. august 2005 - 07:04 Der er 9 kommentarer

Belkin F5D7632-4 router

Jeg har købt en belkin router gennem del, men har problemer med at få det sat op så det virker, i går satte jeg den til, rj11 stikket fra tdcs skillefilter som indgang og min stationære pc i port 1 på den intergrerede switch, jeg kan godt komme i kontakt med den gennem min browser på IP 192.168.2.1, men derfra går det stødt ned af bakke, jeg kan se at der på routeren at lamperne lyser grønt både for lan og for internet, men jeg kan ikke komme i kontakt med det... jeg snakkede med tdc om hvordan det skulle indstilles med de ville ikke hjælpe, da det ikke var købt hos dem, jeg har bøde prøvet at indstille den som pppoe og som dynamisk ip ( jeg har 2 dynamiske ip hos tdc) men kan ikke få den til at virke, jeg vil også gerne have hjælp til opsætning af trådløs netværk og netværksprinter, men internet først... p.s. jeg svarer først fredag, da jeg skal arbejde hele dagen idag..
Avatar billede leif Seniormester
04. august 2005 - 07:15 #1
Fra TDC's lille boks (Skillefilteret) skal der gå 1 ledning op i TDC's store boks (Modemet) og fra Modemet skal der gå 1 ledning ind i WAN porten på den Belkin !
Avatar billede mhuus Nybegynder
04. august 2005 - 07:32 #2
også selvom at der på routeren står "ADSL modem with wireless-G pouter"
så må den da være incl. modem...??!?
Avatar billede mhuus Nybegynder
04. august 2005 - 07:32 #3
øøøh undskyld pouter er selv=router
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. august 2005 - 07:55 #4
Ja også selv om at den har et indbygget modem. For jeg tvivler på at TDC tillader andre end deres egne modems på deres net!
Avatar billede leif Seniormester
04. august 2005 - 08:42 #5
Jeg tvivler at du kan få korrekt forbindelse !

Kan du logge ind i routeren ? Der er sikkert et sted hvor at du kan se connection / WAN status. Hvad siger den der ?
Avatar billede mhuus Nybegynder
05. august 2005 - 16:24 #6
hvis jeg sætter stikket direkte fra skillefilter og over i routeren så kommer der lys i lampen der viser at der er kontakt til omverden, hvis jeg køre igennem TDC moden og derfra videre i routeren kommer der ikke lys i lampen...
Avatar billede sondermark Nybegynder
08. august 2005 - 09:52 #7
Hej

Jeg fik min router til at virke ved manuelt at indtaste ip adresserne tra TDC. Desuden har jeg TDC' speedstream 5100 modem. Min stationære kører med kabel til routeren, og så har jeg en bærbar der kører trådløs. Det virker utroligt godt.
Avatar billede sondermark Nybegynder
08. august 2005 - 09:55 #8
Lige en ting mere. Du skal logge ind på roteren ved at indtaste adressen 192.168.2.1 i browseren. Når den kræver et password skal du bare klikke submit.
Husk at genstarte hele molevitten efter konfigureringen. Ligeledes skal du huske at bruge det blå kabel der medfulgte routeren.
Håber du får det til at fungere
Avatar billede zybe Nybegynder
10. august 2006 - 14:14 #9
Ved godt det er et gammelt spørgsmål, men har du fået det til at virke? Jeg har nemlig samme problem - Dog med stofanet!