Avatar billede t_bjor Nybegynder
10. april 2001 - 23:42 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Brænder problemer!?

Hey...

Jeg har et problem med min brænder som er lidt underligt!

Skulle brænde Counter-Strike fra min mormor og hjem, og da filen er brændt har jeg testet cd\'en på min mormors cd-rom drev, men den kunne ikke læse cd\'en! Så prøvede jeg i brænderen, og det kørte uden problemer!

Selvfølgelig kunne jeg heller ikke da jeg kom hjem med mit eget cd-rom drev, så nu må jeg have hentet brænderen hjem til mig selv!

Men!:

Er det fordi at cd\'erne er for dårlig kvalitet, eller er det fordi at brænderen er for dårlig, fordi at softwaren er for dårlig (bruger Nero Burning Room), eller noget helt andet!?

Jeg kan desværre ikke oplyse i dag hvad navnet på brænderen er, da jeg er hjemme og ikke kan se hvad den hedder!

Cd\'erne er købt i Netto og koster kun 4 kr. stykket!
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
10. april 2001 - 23:46 #1
Det er højst sandsynligt dit normale cdromdrev... de gamle har tit problemer med cdr.. hvis dit altså er gammelt..
Avatar billede kramerfan Nybegynder
10. april 2001 - 23:48 #2
Det er meget tit at de billige Cd\'er ikke giver nogle særlige gode brændinger. Dette betyder at de laver mange fejl og hvis de endelig bliver brændt, så kan de ikke læses af nogle drev. Køb CD\'er til ca. 8-10 kr, så får du somregel en ordentlig kvalitet.
Hvis CD\'en først er blevet læst et sted, skal der ikke være noget galt.
Avatar billede t_bjor Nybegynder
10. april 2001 - 23:52 #3
Hm... mit cd-rom drev er forholdsvist nyt så jeg tror da ikke at det er problemet (ca. 1 år), og det er 48x.

Kan I så anbefale nogen cd\'er som kører godt?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
10. april 2001 - 23:55 #4
mr. platinium, de er billige, kan brændes med op til 16x (dem jeg har ihvertfald) og de er ok kvalitet...
Avatar billede hypherion Nybegynder
10. april 2001 - 23:58 #5
Kodak og TDK.

Dem bruger jeg altid, og dem er der aldrig problemer med.

/Hypherion
Avatar billede kramerfan Nybegynder
11. april 2001 - 00:03 #6
Jeg bruger helst Fuji, hvis jeg kan finde dem til den rigtige pris. Dem har jeg aldrig problemer med.
Avatar billede hypherion Nybegynder
11. april 2001 - 00:06 #7
Glemte sq helt Octron.

De kan købes i Tyskland til omkring 5-6 kr. De er billige, men er rigtig god kvalitet.
Avatar billede t_bjor Nybegynder
11. april 2001 - 00:15 #8
LOL Hypherion! Jeg kommer desværre bare ikke sådan lige til Tyskland for at købe CD\'er! he

Men okay, jeg vil da se efter de andre når jeg er ude og købe!
Avatar billede hypherion Nybegynder
11. april 2001 - 00:18 #9
t_bjor -> He he...vidste ikke lige hvor tæt du boede på grænsen.
Avatar billede jasber Nybegynder
11. april 2001 - 00:39 #10
Det problem har jeg set ved brug af re-writeable CD\'er, men dem kan man vel ikke få i Netto for bare Kr. 4,- stykket...(?)
Avatar billede ferretsdk Mester
11. april 2001 - 10:47 #11
Jeg har også haft det problem med nogle cd\'er
du skulle prøve at bruge et gammelt cd-rom drev
max 10xspeed hvis du har et
for da jeg ikke kunne læse en brændt cd i mit 42xspeed prøvede jeg i min gamle pc med et duel speed cd drev og den læste det fint...
og okey det er nok heller ikke de bedste cd\'er fra netto som thoeger_poertner siger
mr. platinium er gode dem har jeg aldrig problemer med og de koster ikke det store hvis du køber 50stk
Avatar billede **=-newbie-=** Nybegynder
11. april 2001 - 14:25 #12
jeg har haft næsten det samme problem det var bare med en original cd, det var med spillet Fallout 2. Det jeg gjorde var at gå ind i windows update i start menuen og downloadede VIGTIGE OPDATERINGER så virkede lortet
Avatar billede t_bjor Nybegynder
11. april 2001 - 15:05 #13
Hypherion:

LOL.. no problem!

Desværre har jeg ikke noget gammelt cd-rom drev! Havde et 8x, men lortet brændte sammen for et stykke tid siden!

Det med Windows Update... der har jeg hentet alt derinde som jeg skal bruge, og det er lang tid siden, og har lige været inde og tjekke, og der er intet nyt!

Min brænder er: IDE-CD R/RW 8x4x32, og nej, det er ikke RW cd\'er jeg bruger! :(

Avatar billede t_bjor Nybegynder
19. maj 2001 - 20:23 #14
DOTDOT