Avatar billede jippet Nybegynder
03. august 2005 - 16:12 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

MSN som startside

Efter at jeg åbnede min bærbar idag har min startside www.google.dk ændret sig til www.msn.dk. Jeg har Webroot Spy Sweeper, har kørt en sweep, McAfee Virus/Firewall har kørt en scanning. Min PC er totalt opdateret og jeg har aldrig besøgt siden MSN. Hvordan slipper jeg af med den ?
PS. Of course er jeg startet i funktioner - internetindstillinger og sat Google som min startside, men den vender altid tilbage til denne irriterende MSN!
Avatar billede gratis Nybegynder
03. august 2005 - 17:19 #1
måske er det snavs der gør det, hvis du synes så følg denne procedure:.

Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=3967&sp=Hijackthis%201.91
eller et direkte download link herfra www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet, vælg at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay popper der et nyt vindue frem med notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopier dem herind så en log-tyder ka kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede hexya Nybegynder
03. august 2005 - 17:35 #2
Sætter mig lige her i hjørnet og lytter med :^)
Avatar billede jippet Nybegynder
03. august 2005 - 17:51 #3
Er det alt dette du skal bruge ?
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 17:47:32, on 03-08-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\WLKeeper.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ZcfgSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Intel\Wireless\Bin\1XConfig.exe
C:\Programmer\Adobe\Photoshop Elements 3.0\PhotoshopElementsFileAgent.exe
c:\programmer\mcafee.com\agent\mcdetect.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mctskshd.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\OasClnt.exe
C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MPFSERVICE.exe
C:\Programmer\Adobe\Photoshop Elements 3.0\PhotoshopElementsDeviceConnect.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
c:\programmer\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsescn.exe
c:\programmer\mcafee.com\agent\mcagent.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\Programmer\Apoint\Apoint.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\Programmer\Dell\Media Experience\PCMService.exe
C:\Programmer\r\CyberLink\PowerDVD\DVDLauncher.exe
C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\PROGRA~1\MYWEBS~1\bar\3.bin\mwsoemon.exe
C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MpfTray.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Digital Line Detect\DLG.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Apoint\Apntex.exe
C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MpfAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\Documents and Settings\Anna Lange\Dokumenter\Downloads\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.euro.dell.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: (no name) - {00A6FAF6-072E-44cf-8957-5838F569A31D} - C:\Programmer\MyWebSearch\SrchAstt\3.bin\MWSSRCAS.DLL
O2 - BHO: MyWebSearch Search Assistant BHO - {00A6FAF1-072E-44cf-8957-5838F569A31D} - C:\Programmer\MyWebSearch\SrchAstt\3.bin\MWSSRCAS.DLL
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: mwsBar BHO - {07B18EA1-A523-4961-B6BB-170DE4475CCA} - C:\Programmer\MyWebSearch\bar\3.bin\MWSBAR.DLL
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {BA52B914-B692-46c4-B683-905236F6F655} - c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsshl.dll
O3 - Toolbar: My &Web Search - {07B18EA9-A523-4961-B6BB-170DE4475CCA} - C:\Programmer\MyWebSearch\bar\3.bin\MWSBAR.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\Dell\Media Experience\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DVDLauncher] "C:\Programmer\r\CyberLink\PowerDVD\DVDLauncher.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [BuildBU] c:\dell\bldbubg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VSOCheckTask] "C:\PROGRA~1\McAfee.com\VSO\mcmnhdlr.exe" /checktask
O4 - HKLM\..\Run: [VirusScan Online] C:\Programmer\McAfee.com\VSO\mcvsshld.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCAgentExe] c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCUpdateExe] c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcupdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MyWebSearch Email Plugin] C:\PROGRA~1\MYWEBS~1\bar\3.bin\mwsoemon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MPFExe] C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MpfTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [SpySweeper] "C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe" /startintray
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [OASClnt] C:\Programmer\McAfee.com\VSO\oasclnt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MyWebSearch Email Plugin] C:\PROGRA~1\MYWEBS~1\bar\3.bin\mwsoemon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PopularScreensaversWallpaper] rundll32 C:\PROGRA~1\MYWEBS~1\bar\3.bin\F3SCRCTR.DLL,LES
O4 - HKCU\..\Run: [Puppy] c:\programmer\ScreenMates\puppy.exe
O4 - Startup: MyWebSearch Email Plugin.lnk = C:\Programmer\MyWebSearch\bar\3.bin\MWSOEMON.EXE
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Digital Line Detect.lnk = ?
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: MyWebSearch Email Plugin.lnk = C:\Programmer\MyWebSearch\bar\3.bin\MWSOEMON.EXE
O8 - Extra context menu item: &Search - http://bar.mywebsearch.com/menusearch.html?p=ZS
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://ak.imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/ei-2/MyFunCardsFWBInitialSetup1.0.0.8.cab
O16 - DPF: {4ED9DDF0-7479-4BBE-9335-5A1EDB1D8A21} (McAfee.com Operating System Class) - http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcinsctl/en-us/4,0,0,84/mcinsctl.cab
O16 - DPF: {BCC0FF27-31D9-4614-A68E-C18E1ADA4389} (DwnldGroupMgr Class) - http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcgdmgr/en-us/1,0,0,21/mcgdmgr.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O20 - Winlogon Notify: IntelWireless - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\LgNotify.dll
O23 - Service: Adobe Active File Monitor (AdobeActiveFileMonitor) - Unknown owner - C:\Programmer\Adobe\Photoshop Elements 3.0\PhotoshopElementsFileAgent.exe
O23 - Service: EvtEng - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: McAfee WSC Integration (McDetect.exe) - McAfee, Inc - c:\programmer\mcafee.com\agent\mcdetect.exe
O23 - Service: McAfee.com McShield (McShield) - McAfee Inc. - c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
O23 - Service: McAfee Task Scheduler (McTskshd.exe) - McAfee, Inc - c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mctskshd.exe
O23 - Service: McAfee SecurityCenter Update Manager (mcupdmgr.exe) - McAfee, Inc - C:\PROGRA~1\McAfee.com\Agent\mcupdmgr.exe
O23 - Service: McAfee Personal Firewall Service (MpfService) - McAfee Corporation - C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MPFSERVICE.exe
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\PROSetWired\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: Photoshop Elements Device Connect (PhotoshopElementsDeviceConnect) - Unknown owner - C:\Programmer\Adobe\Photoshop Elements 3.0\PhotoshopElementsDeviceConnect.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: Webroot Spy Sweeper Engine (svcWRSSSDK) - Webroot Software, Inc. - C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
O23 - Service: WLANKEEPER - Intel® Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\WLKeeper.exe
Avatar billede hexya Nybegynder
03. august 2005 - 18:15 #4
Hvis det er sådan at "gratis" ikke selv kan klare log'en, så skal du nok lukke spørgsmålet her og lægge det under kategorien Virus i stedet, og med titlen "Hijack log - hjælp"
Så er der større chance for at nogen, der kan, ser den.
Avatar billede gratis Nybegynder
03. august 2005 - 18:40 #5
har pinget en logtyder.
Avatar billede jippet Nybegynder
03. august 2005 - 18:42 #6
Fedt nok, spændingen stiger !
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. august 2005 - 19:06 #7
Der er i hvert fald mywebsearch der skal væk - men den har jeg aldrig kunnet fjerne, så logtyderen må hellere klare denne ;)

(mywebsearch ligger nogen gange i tilføj/fjern programmer - hvis den er der, så afinstaller den derfra)
Avatar billede fromsej Praktikant
03. august 2005 - 19:18 #8
Download og gem denne scanner på skrivebordet. Du skal ikke aktivere den endnu.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret (tryk på <F8> under opstarten), slet mapper og filer listet længere nede.

R3 - URLSearchHook: (no name) - {00A6FAF6-072E-44cf-8957-5838F569A31D} - C:\Programmer\MyWebSearch\SrchAstt\3.bin\MWSSRCAS.DLL
O2 - BHO: MyWebSearch Search Assistant BHO - {00A6FAF1-072E-44cf-8957-5838F569A31D} - C:\Programmer\MyWebSearch\SrchAstt\3.bin\MWSSRCAS.DLL
O2 - BHO: mwsBar BHO - {07B18EA1-A523-4961-B6BB-170DE4475CCA} - C:\Programmer\MyWebSearch\bar\3.bin\MWSBAR.DLL
O3 - Toolbar: My &Web Search - {07B18EA9-A523-4961-B6BB-170DE4475CCA} - C:\Programmer\MyWebSearch\bar\3.bin\MWSBAR.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [MyWebSearch Email Plugin] C:\PROGRA~1\MYWEBS~1\bar\3.bin\mwsoemon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MyWebSearch Email Plugin] C:\PROGRA~1\MYWEBS~1\bar\3.bin\mwsoemon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PopularScreensaversWallpaper] rundll32 C:\PROGRA~1\MYWEBS~1\bar\3.bin\F3SCRCTR.DLL,LES
O4 - Startup: MyWebSearch Email Plugin.lnk = C:\Programmer\MyWebSearch\bar\3.bin\MWSOEMON.EXE
O4 - Global Startup: MyWebSearch Email Plugin.lnk = C:\Programmer\MyWebSearch\bar\3.bin\MWSOEMON.EXE
O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://ak.imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/ei-2/MyFunCardsFWBInitialSetup1.0.0.8.cab
---------------------------------------
Sletning af \mapper\ og filer:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Skift søgefunktioner for filer og mapper"
Sæt prik i "Avanceret" og klik OK.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Flere avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Mapper:
C:\Programmer\MyWebSearch\
Filer:
<Ingen>
---------------------------------------
Dobbeltklik på mwav.exe, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Klik på scan.
Tip: du skal ikke klikke på Add to Startup folders så scannes din maskine hver gang du starter Windows op.
Denne scanning kan godt tage et par timer alt efter hvor meget du har liggende på din computer.
---------------------------------------
Genstart normalt, hent og installer programmet Ad-aware hvis du da ikke har det i forvejen. Opdater det straks efter installationen, og inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#adaware
Følg også vejledningen her til udvidet søgning:
http://www.spywarefri.dk/manualer/adaware-manual.htm
---------------------------
Genstart normalt og kom med en frisk Hijackthislog.
Avatar billede fromsej Praktikant
03. august 2005 - 19:19 #9
Tjek lige i Tilføj/Fjern programmer først, som John Stigers skriver.
Avatar billede jippet Nybegynder
03. august 2005 - 20:50 #10
Ja det lyder ret fornemt der er bare det problem at jeg ikke tror det har noget at gøre med My Web Search. Jeg har haft den laaaangt tid og den har aldrig givet mig problemer og jeg har "givet" Webroot Spy Sweeper lov til at beholde den. Desuden har jeg ingen problemer med min stationære computer hvor Web Search også er. En anden ting skulle Ad-Aware være bedre end Spy Sweeper (som man betaler for)? Jeg havde den før og synes ikke den var nær så effektiv som Spy Sweeper.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. august 2005 - 21:04 #11
Jeg har Spysweeper+spybot+adaware installeret. Man kan faktisk ikke nøjes med kun 1 stk. spyware fjerner program da de ikke alle finder det samme.

Men...
Gør som fromsej har skrevet, eller lad være.
Vil du have hjælp eller ej, det er spørgsmålet... :)
Avatar billede jippet Nybegynder
03. august 2005 - 21:13 #12
Jo bevares. Jeg er da lykkelig at få hjælp og meget taknemmelig men jeg, som jeg sagde, stiller spørgsmål om  Web Search er problemet da jeg altid har haft det (jeg kan godt lide at sende Smileys animationer i mine mails til venner). Jeg vil tænke over det og måske prøve alt det som fromsej har sagt, i morgen, og vender tilbage med mit resultat! God aften !
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. august 2005 - 21:44 #13
Kan da godt forklare det lidt hvis jeg skal :)

Sammenlign det med at cykle over en bunke glasskår, selv om man, via en lille omvej, kan cykle udenom - måske punkterer du, måske gør du ikke.
Her ville rådet være at cykle udenom og tage omvejen.

Det samme gælder med spyware. Måske er det slemt, måske er det ikke.

Desuden... Er det smart at man risikerer at smitte andre med spyware fordi man ikke gider gøre noget ved det?

Tjah... ;)
Vores råd er ment i en god mening, men kan du ikke følge dem 100% VED jeg fromsej ikke vil rense din maskine.
Avatar billede fromsej Praktikant
03. august 2005 - 23:25 #14
Funweb = Lop = Noget af det argreste spyware overhovedet.
http://www.doxdesk.com/parasite/lop.html
Avatar billede jippet Nybegynder
04. august 2005 - 13:16 #15
Nu har jeg fulgt alle fromsejs instrukser bortset fra at jeg ikke rigtig var klar over hvorfor jeg skulle starte op i fejlsikret tilstand og hvad jeg skulle gøre ved det. Nu har jeg kørt scanning fra Ad-aware og taget en rapport fra Highjackthislog som følger. Alt dette har ikke ændret den sørgelige tilstand. Min startside er, desværre, stadigvæk MSN, men jeg har også fjernet alt ved My Web Search og Cie.Jeg har spekuleret hvordan alt dette har kunne lade sig gøre og kom i tanke om at aftenen før (jeg fandt MSN som startside)var jeg inde på en side som var omtalt i avisen www.tawhid.dk. Denne side er en islam/terrorist side og jeg var nysgerrig efter at se hvilke argumenter de havde for at legitimere terror. Det korte af det lange er at jeg sat denne side under foretrukne, for at læse den senere samt at jeg downloadede en 120 siders Adobe Acrobat tekst og gemte den i mine dokumenter, ligeledes for at læse det senere. Kan alt det snavs være kommet ind af den vej? Nåh her er rapporten, glæder mig til at høre hvad I mener !
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:04:53, on 04-08-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\WLKeeper.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ZcfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\Programmer\Apoint\Apoint.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\Programmer\Dell\Media Experience\PCMService.exe
C:\Programmer\r\CyberLink\PowerDVD\DVDLauncher.exe
C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Apoint\Apntex.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsescn.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MpfTray.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Digital Line Detect\DLG.exe
C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MpfAgent.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
C:\Programmer\Adobe\Photoshop Elements 3.0\PhotoshopElementsFileAgent.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsrte.exe
C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MPFSERVICE.exe
C:\Programmer\Adobe\Photoshop Elements 3.0\PhotoshopElementsDeviceConnect.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Documents and Settings\Anna Lange\Dokumenter\Downloads\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.euro.dell.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {BA52B914-B692-46c4-B683-905236F6F655} - c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsshl.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\Dell\Media Experience\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DVDLauncher] "C:\Programmer\r\CyberLink\PowerDVD\DVDLauncher.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [BuildBU] c:\dell\bldbubg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [SpySweeper] "C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe" /startintray
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [VSOCheckTask] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcmnhdlr.exe" /checktask
O4 - HKLM\..\Run: [VirusScan Online] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MCAgentExe] c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCUpdateExe] C:\PROGRA~1\McAfee.com\Agent\McUpdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MPFExe] C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MpfTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Digital Line Detect.lnk = ?
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {4ED9DDF0-7479-4BBE-9335-5A1EDB1D8A21} (McAfee.com Operating System Class) - http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcinsctl/fr/4,0,0,90/mcinsctl.cab
O16 - DPF: {BCC0FF27-31D9-4614-A68E-C18E1ADA4389} (DwnldGroupMgr Class) - http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcgdmgr/fr/1,0,0,23/mcgdmgr.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O20 - Winlogon Notify: IntelWireless - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\LgNotify.dll
O23 - Service: Adobe Active File Monitor (AdobeActiveFileMonitor) - Unknown owner - C:\Programmer\Adobe\Photoshop Elements 3.0\PhotoshopElementsFileAgent.exe
O23 - Service: EvtEng - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: McAfee.com McShield (McShield) - Unknown owner - c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
O23 - Service: McAfee SecurityCenter Update Manager (mcupdmgr.exe) - McAfee, Inc - C:\PROGRA~1\McAfee.com\Agent\mcupdmgr.exe
O23 - Service: McAfee.com VirusScan Online Realtime Engine (MCVSRte) - McAfee, Inc - c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsrte.exe
O23 - Service: McAfee Personal Firewall Service (MpfService) - McAfee Corporation - C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MPFSERVICE.exe
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\PROSetWired\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: Photoshop Elements Device Connect (PhotoshopElementsDeviceConnect) - Unknown owner - C:\Programmer\Adobe\Photoshop Elements 3.0\PhotoshopElementsDeviceConnect.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: Webroot Spy Sweeper Engine (svcWRSSSDK) - Webroot Software, Inc. - C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
O23 - Service: WLANKEEPER - Intel® Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\WLKeeper.exe
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. august 2005 - 13:28 #16
"Nu har jeg fulgt alle fromsejs instrukser bortset fra at jeg ikke rigtig var klar over hvorfor jeg skulle starte op i fejlsikret tilstand og hvad jeg skulle gøre ved det"

Du skulle selvfølgelig gøre de ting du er blevet bedt om at gøre, i fejlsikker tilstand - fixede du i fejlsikker tilstand?
Avatar billede jippet Nybegynder
04. august 2005 - 13:32 #17
Nej det må jeg indrømme da jeg ikke anede hvordan det skulle gøres.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. august 2005 - 13:45 #18
Lige inden windows bootert trykker du F8 og vælger fejlsikker tilstand.
Avatar billede jippet Nybegynder
04. august 2005 - 13:47 #19
Ja det ved jeg godt men hvad gør jeg helt nøjagtig når jeg er i fejlsikkret tilstand ?
Avatar billede fromsej Praktikant
04. august 2005 - 17:16 #20
Der skulle du slette C:\Programmer\MyWebSearch\
Er den mappe væk?

Din log er ren, har du prøvet at sætte din egen startside, f.eks http://www.google.dk ?
Avatar billede fromsej Praktikant
04. august 2005 - 17:21 #21
Tjek også dine indstillinger i Windows Messenger og MSN Messenger, hvis sidstnævnte er installeret.
Avatar billede jippet Nybegynder
04. august 2005 - 19:09 #22
Nu har jeg gentaget processen i fejlsikkret tilstand og her er rapporten. Hvis der ingen snavs er er vi jo lige fedt! Er der ikke noget man kan gøre i registreringsdatabasen for at ændre startsiden så den bliver som jeg vil have den. Ellers må jeg leve med MSN som startside eller evt. formatere harddisken, men det gider jeg nok ikke hvis ikke der er andre problemer!
Avatar billede jippet Nybegynder
04. august 2005 - 19:11 #23
Ups jeg glemte vist denne :
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 19:10:48, on 04-08-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\WLKeeper.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ZcfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Adobe\Photoshop Elements 3.0\PhotoshopElementsFileAgent.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsrte.exe
C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MPFSERVICE.exe
C:\Programmer\Adobe\Photoshop Elements 3.0\PhotoshopElementsDeviceConnect.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\PROGRA~1\Intel\Wireless\Bin\1XConfig.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\Programmer\Apoint\Apoint.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\Programmer\Dell\Media Experience\PCMService.exe
C:\Programmer\r\CyberLink\PowerDVD\DVDLauncher.exe
C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MpfTray.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Digital Line Detect\DLG.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsescn.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MpfAgent.exe
C:\Programmer\Apoint\Apntex.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Documents and Settings\Anna Lange\Dokumenter\Programmer\Highjackfinder.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.euro.dell.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {BA52B914-B692-46c4-B683-905236F6F655} - c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsshl.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\Dell\Media Experience\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DVDLauncher] "C:\Programmer\r\CyberLink\PowerDVD\DVDLauncher.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [BuildBU] c:\dell\bldbubg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [SpySweeper] "C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe" /startintray
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [VSOCheckTask] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcmnhdlr.exe" /checktask
O4 - HKLM\..\Run: [VirusScan Online] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MCAgentExe] c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCUpdateExe] C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\McUpdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MPFExe] C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MpfTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Digital Line Detect.lnk = ?
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {4ED9DDF0-7479-4BBE-9335-5A1EDB1D8A21} (McAfee.com Operating System Class) - http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcinsctl/fr/4,0,0,90/mcinsctl.cab
O16 - DPF: {BCC0FF27-31D9-4614-A68E-C18E1ADA4389} (DwnldGroupMgr Class) - http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcgdmgr/fr/1,0,0,23/mcgdmgr.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O20 - Winlogon Notify: IntelWireless - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\LgNotify.dll
O23 - Service: Adobe Active File Monitor (AdobeActiveFileMonitor) - Unknown owner - C:\Programmer\Adobe\Photoshop Elements 3.0\PhotoshopElementsFileAgent.exe
O23 - Service: EvtEng - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: McAfee.com McShield (McShield) - Unknown owner - c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
O23 - Service: McAfee SecurityCenter Update Manager (mcupdmgr.exe) - McAfee, Inc - C:\PROGRA~1\McAfee.com\Agent\mcupdmgr.exe
O23 - Service: McAfee.com VirusScan Online Realtime Engine (MCVSRte) - McAfee, Inc - c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsrte.exe
O23 - Service: McAfee Personal Firewall Service (MpfService) - McAfee Corporation - C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MPFSERVICE.exe
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\PROSetWired\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: Photoshop Elements Device Connect (PhotoshopElementsDeviceConnect) - Unknown owner - C:\Programmer\Adobe\Photoshop Elements 3.0\PhotoshopElementsDeviceConnect.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: Webroot Spy Sweeper Engine (svcWRSSSDK) - Webroot Software, Inc. - C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
O23 - Service: WLANKEEPER - Intel® Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\WLKeeper.exe
Avatar billede fromsej Praktikant
04. august 2005 - 19:33 #24
Loggen er stadig ren.
Kopier det mellem de stiplede linier ind i et notesblokdokument og gem det som startside.reg
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"Start Page"="http://google.dk/"
Dobbeltklik så på startside.reg og sig ja til at flette, det burde give dig Google som startside, men har du tjekket de indstillinger i Messenger?
Avatar billede jippet Nybegynder
04. august 2005 - 21:46 #25
fromsej! Nu er du nok snart træt af mig. Jeg gjorde som du sagde, intet skete. Jeg var selv ind i registrerings databasen og selv skrev ned Google på Start Page. Så snart jeg lukkede reg igen og åbnede var det MSN der stod der !!! Hvordan kan det lave sig selv om i reg.?? Er der en måde man skal gemme eller opdatere det før man lukker?
Avatar billede fromsej Praktikant
04. august 2005 - 22:00 #26
Der skal mere til.*S*
Jeg spekulerer på om du har sat SpySweeper til at beskytte din startside stiltiende, så den bare ændrer tilbage, kig i Shields->Internet Explorer->IE Homepage shield.
Avatar billede jippet Nybegynder
04. august 2005 - 22:16 #27
yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees!!!!!
fromsej, du er genial!! Det var det! Du havde ret det var Spy Sweeper der var bussemanden, alt er i sin skønneste orden nu og jeg er bare så glad! Du fortjener 60 point, hvordan bærer jeg mig af med at give dig dem, jeg ved ikke hvordan? Ellers skal du have tusinde tak for din tålmodige hjælp. Om ikke andet har jeg da også fået renset godt og grundigt på computeren så den nu er helt snavsefri. 1000 tak !!
Avatar billede fromsej Praktikant
04. august 2005 - 22:30 #28
Det var da rart at høre.*S*

Du behøver ikke give mig flere point, end jeg har fået, de kan alligevel ikke bruges til ret meget, købmanden sælger ikke øl for Eksperten point. (o;

Du bør lige deaktivere systemgendannelse, genstarte og genaktivere samt sætte filvisning til normal.
http://spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle - Systemgendannelse.
Åbn en mappe, klik på Funktioner >Mappeindstillinger >Vis.
Sæt flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Sæt flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis ikke skjulte filer og mapper".

For at holde den ren kan du kigge på vores pakke til formålet.
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm
Som minimum anbefaler jeg Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper.
Et par artikler om sikker surfing finder du her:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14414
http://fromsej.dk/html/avoid.html
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.
Avatar billede jippet Nybegynder
04. august 2005 - 22:40 #29
Ja o.k. Jeg har nu Spy Sweeper, Ad-Aware og Microsofts Beta Version af spywarefri. Så nu kører det nok ! Endnu en gang tak, nu kan jeg sove roligt og lukker nu for denne debat. By, bye.