Avatar billede tlaursen Nybegynder
03. august 2005 - 13:57 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Find poster der indeholder en en værdi.

Har et regne ark der indeholder 1600 linier.
Der er en kollone der hedder "Journal nr." og en der hedder prioritet. Prioritet kan så være enten 1.10, 1.20, 1.30 1.40, 2.10, 2.20, 2.30 eller 2.40. Der udover er der flere kolonner, men de er ikke interresante i denne sammenhæng.

Nu vil jeg gerne have de journal nr. der indeholder 1.X men ikke dem der også indeholder 2.x. Samme jornalnr. kan godt have begge prioriteter!
Avatar billede beef12 Nybegynder
03. august 2005 - 14:05 #1
Der ville jeg nok bare bruge en if ("hvis" i den danske udgave af excel)

Her er et eksempel: =IF(A1<2; 1; 0)
Avatar billede tlaursen Nybegynder
03. august 2005 - 14:09 #2
Ja, så vil jeg finde dem fra hvor prioriteten er mindre end 2. Men hvis jeg nu ikke ønske at se de jornaler som har både prioritet 1 og 2.
Avatar billede b_hansen Novice
03. august 2005 - 15:05 #3
Hvis du blot skal have en liste, vil jeg foreslå, at du bruger filterfunktionen.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
05. august 2005 - 08:18 #4
Jeg fandt en anden løsning. Jeg kunne lave et nyt ark med en pivottabel, det løste problemet.
Jeg havde været igang med filter funktionen, men kunne ikke løse det ad den vej.