Avatar billede planet_orion Nybegynder
03. august 2005 - 13:46 Der er 4 kommentarer

Vedr. "færdig" CMS system lige som phpbb, måske bare dansk?

Hej alle,

Jeg har i længere tid ledt efter nogle gode "færdig" CMS system så som Mambo, phpbb og lignede.

Er der nogen som kender nogle andre gode systemer som dem? Gerne hvor administrationen systemet gerne må være engelsk, men indeholdet skal gerne være dansk?

Er der nogen som kender nogle andre systemer som jeg evt. kunne prøve.

Jeg køre FreeBSD med mysql, php osv.

Glæder mig til at høre nogen fra jer derude ;)

Mvh.

Allan
Avatar billede mfalck Praktikant
03. august 2005 - 13:54 #1
http://fundanemt.com/ er danskudviklet .. men jeg ved ikke lige hvad du mener med at indholdet er på dansk ?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. august 2005 - 13:55 #2
Hvilke har du prøvet ?

(PHPNuke og PostNuke er jo også et par af de mere kendte)
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. august 2005 - 14:13 #3
Jeg mener at have hørt at Typo3 er dansk udviklet, men er ikke helt sikker, godt er det i hvert tilfælde

se
http://typo3.org/
Avatar billede acid-head Nybegynder
15. august 2005 - 18:50 #4
Typo3 som bufferzone er rigtig gennemført. Det er dansk-udviklet som bufferzone også nævner. Dog er der på det seneste kommet en masse tysk-udviklet udvidelser..

Men mht. til sprog kommer selve typo3 og næsten alle udvidelserne med rigtig god dansk understøttelse..

Endvidere er typo3 udviklet og testet hovedsageligt under Linux, så det ville også passe fint på en FreeBSD.. (Har før oplevet lidt problemer på en Windows boks, med stier osv. med de almindelige forskelle..)