Avatar billede sunbao Nybegynder
03. august 2005 - 09:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Install af Windows på Ny PC

Jeg samlede her igår min nye pc, med en blanding af nye og gamle dele, dog er der et meget stort problem, når jeg skal til at installe Windows får jeg en fejl meddelse, som siger at den har afbrudt windows for at undgå at beskadige, computeren, samt at jeg skal tjekke om hdd er tilsluttet rigtigt, samt om controllere er indstillet korrekt. spørgsmålet er jo så hvorfor jeg får den fejl ? jeg kan fint se mine hdd i bios, der er tale om en P4 med P5WD2/Premium bundkort.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. august 2005 - 10:16 #1
Bruger du denne procedure: http://www.helgec.dk/xp-install.html ???
Avatar billede sunbao Nybegynder
03. august 2005 - 10:20 #2
Jeg ved udemærket hvordan, jeg installer XP. Så har intet med proceduren at gøre.

Forøvrigt er alle mine hdd IDE men det har vel intet at sige ?
Avatar billede redhack Nybegynder
03. august 2005 - 10:42 #3
Når Windows kommer med sådan en fejl, så er det jo fordi du har et stykke hardware som er defekt. Prøv. evt. at fjerne alt unødvendig hardware fra pc'en og se om det hjælper. Ellers kan du prøve at skifte hardwaren ud indtil du finder det stykke hardware som laver fejlen.
Avatar billede sunbao Nybegynder
03. august 2005 - 10:47 #4
jeg tvivler meget på der er et stykke defekt hardware, har været nede og kører med kun windows hdd'en og et dvddrev.
Avatar billede leif Seniormester
03. august 2005 - 10:48 #5
Hvad præcis fejlmelding, der er gerne en Fejlkode. Hvor langt kommer du i installationen ?
Avatar billede sunbao Nybegynder
03. august 2005 - 10:50 #6
fandt intet på fejl koden, sidder på skolen, så kan ikke komme med den. men den i fejlskærm efter at den går i sort for at loade mig indtil hvor du vælger om du vil installe en ny version eller reparer en gammel.
Avatar billede mrrius Nybegynder
03. august 2005 - 14:21 #7
Sidst jeg så den fejl , var fordi blæseren til cpu kølleren ikke var tilsluttet.
Det kunne være fordi din cpu køler ikke er monteret ordentligt.'
Det kunne skyldes :
For lidt /meget kølepasta.
BLÆSER KØRER IKKE.
køler er tilstoppet af støv!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
12. august 2005 - 20:38 #8
Hvad endte denne tråd med ?
Avatar billede sunbao Nybegynder
28. december 2005 - 01:51 #9
ss