Avatar billede npr Nybegynder
03. august 2005 - 07:00 Der er 11 kommentarer

Programmer for alle ?

Hej alle

Når jeg har installeret et program er den synlig for alle brugerne på computeren.

Hvilke indstillinger skal benyttes hvis jeg har installeret et program (f.eks. Gmail notifier) og den kun skal være synlig på min brugerkonto ?

Det er p....irriterende at password-dialogboksen dukker op på min kones desktop når hun starter maskinen.

I linux er det blot et spørgsmål om rettigheder, men hvordan er det lige man gør i WinXP ?

/npr
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2005 - 07:27 #1
under C:\Documents and Settings\All Users\Menuen Start\Programmer\Start ligger det som skal starte for alle brugere....

så det skal bare flyttes til C:\Documents and Settings\[*brugernavn*]\Menuen Start\Programmer\Start
Avatar billede npr Nybegynder
03. august 2005 - 07:34 #2
Hej tak for dit hurtige svar.

Men jeg kan ikke se Gmail-notifier nogen steder ?

Hverken i:
C:\Documents and Settings\All Users\Menuen Start\Programmer\Start

eller
C:\Documents and Settings\MigSelv\Menuen Start\Programmer\Start

???
Avatar billede vejmand Juniormester
03. august 2005 - 07:51 #3
Start -> Kør -> Skriv MSCONFIG -> Klik OK -> Fanebladet Start
mon ikke du kan finde den her og deaktivere den
Avatar billede npr Nybegynder
03. august 2005 - 07:55 #4
Sikkert, men den skal starte op på min brugerkonto og ikke på min kones.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. august 2005 - 07:58 #5
Du skal selvfølgelig være logget ind på din kones bruger når du gør det.
Jeg mener da kun det påvirker hvilke programmer der starter op på ens egen brugerkonti, men er ikke 100 % sikker.

Virker det ikke, kan du jo bare aktivere den igen.
Avatar billede npr Nybegynder
03. august 2005 - 08:07 #6
Virker ikke.

Jeg skal have administratorrettigheder :-(

Gad vide om det overhovedet er muligt at deaktivere 1 tjeneste på en brugers konto ?

Det skal lige nævnes at jeg bruger XP Home Edition.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. august 2005 - 08:18 #7
Jeg går ud fra du har administratorrettigheder på din egen brugerkonti?

Kan du så ikke midlertidig give administratorrettigheder til din kones brugerkonti i kontrolpanelet?

Jeg ved ikke om det er den letteste måde, eller om det overhovedet vil virke, men jeg tror det.  c",)
Avatar billede npr Nybegynder
03. august 2005 - 09:26 #8
Det påvirker hele systemet (min kone er jo ikke administrator).
Avatar billede vejmand Juniormester
03. august 2005 - 09:57 #9
Igen, hvis du selv er administrator kan du fra din egen brugerkonto:

Start -> Kontrolpanel -> Brugerkonti -> Ændring af konto -> Vælg din kones konto -> Skifte kontotype -> Sæt prik i "Computeradministrator"

Herefter logger du ind på din kones bruger, og følger denne Kommentar: vejmand

Efter du har deaktiveret Gmail-notifier kan du så rette din kones konto tilbage til "Begrænset" igen.

Jeg er rimelig sikker på det kun vil påvirke din kones brugerkonto.
Avatar billede npr Nybegynder
03. august 2005 - 10:24 #10
Det vil den ikke.

msconfig går over i diagnosticeringstilstand, og når jeg vælger normal tilstand bliver der hakket af i starttjenesten (gnotify.exe). Det er komplet håbløst !

Der må da være en mere smart måde at gøre det på ???
Avatar billede npr Nybegynder
03. august 2005 - 12:46 #11
Og det er der :-)

Jeg afinstallerede simpelthen skidtet og fandt denne

Gmail Notifier 0.5.0 på følgende adresse:
https://addons.mozilla.org/extensions/showlist.php?application=firefox&category=Popular

Den fungerer glimragende :-)

***Hurra for Firefox, klodens bedste browser !!***

Anyway, problematikken er stadig relevant, det kan da ikke passe at WinXP er SÅ klodset at have med at gøre !!