Avatar billede thth Nybegynder
02. august 2005 - 22:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Emule Low ID / Hvordan kan jeg åbne porte

Hej alle jer eksperter ...

Jeg har igennem længere tid haft et problem med Emule og LOW ID.

Det har virket på min maskine så jeg ved ikke lige hvad og hvorfor det er gået galt, men det sket for nogen måneder siden.

Jeg HAR fundet ud af at der skal bruges 4662 - 4672 som porte til Emule.

Disse er Portforwardet på min Trendnet Wireless Router til min Bærbare som er forbundet trådløst.

MEN det virker stadig ikke og hvis jeg går på en af disse sider og scanner mine porte siger den at disse 2 porte er lukkede eller i hvert fald IKKE åbne.

http://www.amule.org/testport.php
eller
http://www.grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2

SÅ.. Hvad gør jeg ..??

Hvordan finder jeg ud af hvilke porte der er åbne på min computer.

Hvordan åbner jeg nogen porte ud imod internettet..?? Er det på min Router eller på min PC'er. Og hvordan checkker jeg så ,de er åbne .. Er de sider jeg selv har angive her OK..??

Er her nogen der BARE har løsningen eller i hvert fald samem problem.

For dem der kender Emule kan jeg også sige at den facilitet der ligger under Indstillinger/forbindelser(Test Porte) heller ikke virker mere ...

Hvad sker der ..???

Mange tak for jeres hjælp.

Jeg kan da lige sige at jeg køret Windoews XP SP2 og Firewallen ER slået fra. Jeg har IKKE andre Firewalls kørende
Avatar billede boxer Nybegynder
02. august 2005 - 23:11 #1
Prøv at sætte Emule op til at bruge nogle andre porte som f.eks 9787. Find bare nogle tilfældige porte der ikke bliver brugt. Du kan se hvilke porte der ikke bliver brugt med: http://www.grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2
Du forwarder selvfølgelig samme porte i din router.
Avatar billede thth Nybegynder
02. august 2005 - 23:20 #2
Hej Boxer ...
Det prøvede jeg lige men det gav ikke noget resultat . "Shiels's UP Siger følgende om porten "Stealth Unknown Protocol for this port" og det hjælper ikke på mit problem ...
Avatar billede boxer Nybegynder
02. august 2005 - 23:28 #3
Hvis du ikke har en firewall kan det kun være fordi du ikke har fået forwarded portene ordentligt.
Da jeg ikke kender din router, kan jeg desværre ikke fortælle dig hvordan du forwarder porte med den.
Avatar billede thth Nybegynder
02. august 2005 - 23:38 #4
Det er en Trendnet TEW-431BRP men jeg har haft trendnet i USA til at fjerncheckke den, dvs. de har været logget på og de siger alt er OK med den.......

Så jeg er stadig på bar bund .....SUK
Avatar billede boxer Nybegynder
02. august 2005 - 23:44 #5
Bor du på et kollgie eller en boligforening der kan have blokeret for portene?
Avatar billede thth Nybegynder
02. august 2005 - 23:46 #6
Jeg går direkte på INternettet via stofa MEN DER HAR JEG SPURGT ... De har ikke lukket nogen porte ....
Avatar billede boxer Nybegynder
02. august 2005 - 23:48 #7
Avatar billede thth Nybegynder
19. september 2005 - 12:12 #8
Har ikke kunnet få det til at virke .. Virker stadig ikke
Avatar billede boxer Nybegynder
19. september 2005 - 13:14 #9
Du skriver: "Shiels's UP Siger følgende om porten "Stealth Unknown Protocol for this port"
Normalt når man bruger en router vil testen sige at portene er CLOSED. Når den siger stealth, tyder det lidt på en softwarefirewall.

Er du helt sikker på at du ikke har noget Norton eller noget andet kørende?
Hvilket antivirusprogram bruger du?
Avatar billede thth Nybegynder
19. september 2005 - 13:17 #10
boxer ... Det er NORTON jeg har kørende i hvert fald normalt men den har jeg også prøvet at deaktivere ...

Jeg har do lige fået et råd om at installere en anden softwarefirewall for lige at se om den "rører" ved noget som kan få det til at køre..

Så det prøver jeg lige
Avatar billede boxer Nybegynder
19. september 2005 - 13:22 #11
Sygate er en rigtig god og gratis firewall.

Læs også lige dette link om at åbne porte i din router:
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Trendnet/TEW-431BRP/eMule.htm