Avatar billede recryl Nybegynder
02. august 2005 - 18:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan jeg ikke formatere?

Når Windows XP-cd'en indsættes, plejer man at kunne trykke en vilkårlig tast, hvorved man kommer ind i Windows installationen, hvorfra der kan formateres. Dette sker ikke pt.
  Jeg har kontrolleret, at boot sequence i BIOS er som den skal være, men det er som om CD'en slet ikke er der. Når computeren starter, ses CD'en dog i Denne Computer, og den virker også som den skal.
  Hvorfor kommer jeg ikke ind i installationen? Er der alternative måder at formatere på?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. august 2005 - 18:24 #1
http://www.helgec.dk/xp-install.html
(Her står også vejen til alternativ ...)
Avatar billede peet49 Nybegynder
02. august 2005 - 18:25 #2
Du springer første tilbud om repair over, trykker F8 for, at acceptere ..., derefter trykker du ESC, trykker L for, at slette, og O for, at oprette partition, derefter formateres automatisk.
Avatar billede peet49 Nybegynder
02. august 2005 - 18:26 #3
Kom for sent som sædvanlig
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. august 2005 - 18:27 #4
<peet49>: Men XP CD'en vågner jo slet ikke op ved BOOT...
Avatar billede peet49 Nybegynder
02. august 2005 - 18:29 #5
majsmarken> der kan du bare se, skulle være blevet ved noget andet i dag.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. august 2005 - 18:42 #6
<recryl>: Ka' det bruges ?

Husk alt det der om ServicePack2 instalation FØR FØR FØR adgang til internettet...
Avatar billede recryl Nybegynder
02. august 2005 - 19:07 #7
<majsmarken>: Problemet er lige præcist at CD'en ikke vågner ved boot - selve formatering og installation er ikke noget problem. Så langt kan jeg bare ikke komme. Synes ikke jeg kunne se alternativ til formatering med CD. Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. august 2005 - 19:10 #8
Citat fra http://www.helgec.dk/xp-install.html ->
"Hvis din computer ikke kan boote fra cd-drev kan du downloade en fil fra Microsft som giver dig mulighed for at oprette det nødvendige antal startdisketter (6) du skal være opmærksom på at det er vigtigt at du downloader præcis det program der passer til din XP installations cd, mulighederne er ..."
Avatar billede efry Nybegynder
02. august 2005 - 20:14 #9
Er du sikker på at boot-sekvensen i BIOS er sat, således at den skal boote fra CD før HD. Hvis den er sat til først at boote fra HD, når den jo aldrig til CD'en. Jeg går ud fra, at der allerede er indlæst XP på dit C-drev.
Avatar billede recryl Nybegynder
05. august 2005 - 12:57 #10
Jeg kom uden om problemet ved at sætte harddisken i en anden PC (som godt kunne indlæse CD'en), og harddisken er nu som den skal være. Når jeg sætter den nyformaterede harddisk tilbage i den oprindelige PC, når jeg dog kun at se et glimt af en blå skærm, inden computeren genstarter. Dette sker konsekvent. Jeg har prøvet med to andre harddiske, som ellers fungerer i andre PC'er, og nøjagtig det samme fænomen optræder.
  Nogen der kender denne fejl? Jeg har sat BIOS'en til fabriksindstillingerne, men det løser ikke fejlen. Har jeg mistet en controller, eller...?
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. august 2005 - 13:27 #11
Du kan ikke flytte HD fra en PC til en anden PC, de skal være 100% ens, før du kan dette, du skal køre mindst en repair af XP igen.
Avatar billede peet49 Nybegynder
08. august 2005 - 16:37 #12
Takker for point.