Avatar billede andyand Nybegynder
02. august 2005 - 15:55 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

banner loop 3 gange og stop

Hey experts, jeg skal lave et banner (max25kb) hvor animationen må starte forfra 3 gange og derefter skal stoppe. (newbie her)jeg er med på at hvis man ikke gør noget så vil swf'en altid loope. Jeg går udfra det er en dum ide at kopiere det hele 3 gange efter hinanden og så sætte en STOP på?
deadline imorgen hvad gør jeg?

mvh Anders
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
02. august 2005 - 16:04 #1
udmiddelbart vil jeg ikke kunne se det dumme i at lave en stop(), action til sidst!

mvh
Mads
Avatar billede andyand Nybegynder
02. august 2005 - 16:10 #2
men vil jeg ikke ved kopiering af hele animationen 3 gange efter hinanden få en meget stor fil?
Avatar billede flashers Nybegynder
02. august 2005 - 16:14 #3
lav det hele i et mc, og smid mc'et tre gange og en stop i hovedtidslinien  ( den nemme)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
02. august 2005 - 16:15 #4
flashers >>Fylder det ikke lige så KB mæssigt?

mvh
Mads
Avatar billede andyand Nybegynder
02. august 2005 - 16:17 #5
jeg prøver lige først. jeg vender tilbage med points. tak for svar. jeg prøver lige i aften
mvh Anders
Avatar billede flashers Nybegynder
02. august 2005 - 16:30 #6
nopes det fylder ikke mere da det jo bare er en kopi der bruges
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
02. august 2005 - 18:03 #7
Skal der egentlig en speciel kode til at få vist flash objekter i Firefox?

Mads
Avatar billede docks Nybegynder
02. august 2005 - 20:16 #8
Jo det fylder mere selvom det er kopier af dine instances du bruger. Ikke meget mere men det vil fylde mere...script dig ud af det istedet.

1 frame:

count = 0;

2 frame:

Giv denne label "start"

Sidste frame:

if(count>2){
stop();
}else{
count++;
gotoAndPlay("start");
}
Avatar billede docks Nybegynder
02. august 2005 - 20:18 #9
Forestil dig du skulle lave en ændring så skulle du foretage det 3 steder hvis du vælger at kopiere hele smøren 3 gange :S
Avatar billede or.han Nybegynder
02. august 2005 - 23:42 #10
skal der ikke stå
if(count>=2){
eller bare
if(count>3){
Avatar billede or.han Nybegynder
02. august 2005 - 23:43 #11
eller nej undskyld :D
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
02. august 2005 - 23:43 #12
Er der nogen af jer kloge hoveder der ved hvorfor at flash har problemer med at blive vist i Firefox?

mvh
Mads
Avatar billede or.han Nybegynder
02. august 2005 - 23:46 #13
Hvordan problemer? Viser den slet ikke?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
02. august 2005 - 23:47 #14
nej hvis du har Firefox kan du jo se her:

http://www.foxmulder58.frac.dk

mvh
Mads
Avatar billede or.han Nybegynder
02. august 2005 - 23:50 #15
Hmm mærkeligt. Har aldrig oplevet det før.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
02. august 2005 - 23:52 #16
ja er det ikke mærkeligt! jeg fatter det helle ikke. Nogle gange synes jeg der er en skod browser!! men den fremviser dog generelt sider pænere end IE.

//fox
Avatar billede andyand Nybegynder
03. august 2005 - 14:12 #17
hey Guys jeg må være komplet idi.. jeg kan ikke få det til at funke.. kan én af jer være så venlige at kigge på min FLA? http://dev.plinio.dk/dev/banner/Renault728x90.fla
Den skal som sagt loope tre gange og så stoppe helt og må ikke fylde mere end ca 24kb (bemærk at der ligger en gennemsigtig knap udover som har en (for mig ihvertfald) speciel linktype på sig. Den er required fra modtageren som selv sætter url på. Kan nogen hjælpe?????  på forhånd manghe tak  mvh Anders (now desperate for time)
Avatar billede docks Nybegynder
03. august 2005 - 15:28 #18
hej ved ikke om det er for sent men:
http://www.de-silva.dk/Renault728x90.fla

-----------------------------

Ang. flash i firefox så mener jeg at der er noget med object koden der skal rettes...
Avatar billede andyand Nybegynder
03. august 2005 - 15:36 #19
Cool mannix mange tak men jeg synes ikke længere jeg kan se mit specielle link?
Avatar billede andyand Nybegynder
03. august 2005 - 15:58 #20
Docks tak for hjælpen
smider du et svar?
og evt en kommentar til det med linket?
Avatar billede docks Nybegynder
03. august 2005 - 16:30 #21
svar smidt...

Det link du har på knappen er standard når man laver bannere. Det er fordi at det rigtige link laves i systemet hos den medie udbyder der hoster din swf fil så de kan holde statistik o.l.

Udover det er det også nemmere at ændre linket i deres system fremfor at gå 20 forksellige flashfiler igennem og rette dem..
Avatar billede andyand Nybegynder
03. august 2005 - 16:35 #22
ok tak men jeg kunne se at du havde gjort det layer hvor linket lå i usynligt og fjernet clicktag koden? så jeg prøvede at lede efter clicktag koden andetsteds men kunne ikke finde den, hvor har du sat den hen?