Avatar billede solten Nybegynder
02. august 2005 - 13:25 Der er 13 kommentarer

Comp bliver langsom og fryser når trådløs forbindelse oprettes.

Jeg har et LAN med 2 pc'er og en trådløs router. Den ene pc bliver langsom, hakker og skærmen fryser, når den opretter den trådlæse forbindelse. Hvis jeg laver en kabel forbindelse til routeren i stedet, er der ingen problemer. Jeg har resat routeren adskellige gange og reinstalleret netkortet uden held. Jeg har prøvet både WPA og WEB kryptering uden nogen ændring. Har du nogen idéer til, hvad der kan skyldes at computeren bliver langsom, når der oprettes forbindelse til et trådløst netværk?
Avatar billede silvershadow Nybegynder
02. august 2005 - 14:37 #1
Beskriv dit netkort lidt mere, jeg tror det der fejlen ligger. Har haft samme problem som blev løst ved at bruge en Wireless USB Stick.
Avatar billede solten Nybegynder
02. august 2005 - 14:50 #2
Kan desvære ikke beskrive det pt da jeg ikke har det i nærheden.
Avatar billede silvershadow Nybegynder
02. august 2005 - 15:18 #3
Ok, men er det samme netkort i de 2 Pc'er, samme styresystem osv, eller sagt på en anden måde, hvad er forskellen i øvrigt på de to, siden de opfører sig forskelligt, hvis jeg har forstået dig ret.
Avatar billede solten Nybegynder
02. august 2005 - 15:39 #4
De to pc'er er meget ens. Samme netkort, driver, programmer og har winXP.
Avatar billede silvershadow Nybegynder
02. august 2005 - 16:02 #5
Du kan nu vælge om du omgå problemet eller om du vil forsøge at løse det. Vi du forsøge at løse det, så prøv at bytte de to netkort og se om fejlen bliver ved samme Pc, jeg tror det. Så tror jeg du bliver nødt til at gå den tunge vej at lave en ny XP installation.

Hvis ikke så kyl netkortet væk og køb en USB stick i stedet, hvilket kunne være en omgåelse af problemet, hvis du ikke gad at skille dine 2 Pc'er ad.
Avatar billede solten Nybegynder
02. august 2005 - 16:58 #6
Jeg havde nettop tænkt mig at bytte netkortene i morgen så må jeg se hvad der sker.
Avatar billede silvershadow Nybegynder
07. september 2005 - 08:51 #7
Hvad blev resultatet af ombytningen?
Avatar billede solten Nybegynder
07. september 2005 - 14:00 #8
Nyt styresytem er installeret 2 gange, dirvere er prøvet i forskellige versioner og netkortet er ombyttet. INTET virker !
Avatar billede solten Nybegynder
07. september 2005 - 14:01 #9
Det kan tilføjes at den helt mister forbindelsen på et tidspunkt og ikke kan finde netværket igen.
Avatar billede silvershadow Nybegynder
07. september 2005 - 14:18 #10
Jeg går ud fra at du køre XP. Jeg går også ud fra at du har prøvet at slå al kryptering fra, har du også prøvet kun at køre med den syge PC tændt om det gør nogen forskel.

For at få PC'en på nettet igen, går jeg ud fra at du er nødt til at restarte XP.
Avatar billede silvershadow Nybegynder
07. september 2005 - 14:19 #11
Jeg glemte, under ombytningen af kortet fulgte fejlen med kortet eller blev fejlen ved PC'en?
Avatar billede solten Nybegynder
07. september 2005 - 20:43 #12
Nogle gange kan den finde netværket, men ikke nødvendigvis når den genstartes. Der er INGEN konsekvens! Men ja jeg har prøvet uden kryptering og den kører XP. Fejlen bliver ved computeren selv efter formatering, ny installation og nyt netkort. Det mest sindsyge er at den sporadisk virker og at netforbindelsen kan få computeren til at blive langsom og helt 'fryse'.
Avatar billede silvershadow Nybegynder
08. september 2005 - 00:24 #13
Prøv at flyt netkortet til en anden PCI slot, det forsvæver mig noget om at en af PCI-slotene deles med mass storage.

Eller prøv om du kan låne dig frem til en USB stick.