Avatar billede udp Nybegynder
02. august 2005 - 08:15 Der er 9 kommentarer

Spil og indstallering af via XP

Jeg har lige fået ny hjemme PC og via mit job fået indstalleret XP Pro.
Børnene har så villet installere forskellige spil men de kan/vil ikke køre.HVer gang kommer der en meddelelse op at XP har fundet et problem og må lukke, desuden et ? om man ønsker at sende en rapport til M soft.
Har det noget med NT tech at gøre? Kan man overhovedet ikke spille via XP pro? Er alternativet afinstallation af Pro og geninstallation af Home?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. august 2005 - 09:30 #1
... har den XP instalation via dit JOB måske indført visse restriktioner så "ikke-job" relaterede programmer (børne-spil?) ikke ka' køres ?
Står der noget om det i de "hjemmePC" regler du bør/skal/må rette dig efter ?

Har du oprettet en selvstændig Login for "Børneting" - det vil jeg under alle omstændighed anbefale for at ikke få dit login/skrivebord 'smadret' - det er trods alt din adbejdsplads...

Der er ingen forskel på HOME <-> PRO i dette tilfælde...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. august 2005 - 09:31 #2
Avatar billede espersen Novice
02. august 2005 - 10:05 #3
prøv lige :

1. højreklik på spillets ikon på skrivebordet
2. egenskaber
3. fanebladet kampabilitet
4. under kampabilitetstilstand sætter du spillet til fx. Windows 98

(kunne det ikke være at de spil er lidt gamle?)
Avatar billede udp Nybegynder
02. august 2005 - 10:49 #4
tak for det
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. august 2005 - 21:22 #5
Kommentar: majsmarken
02/08-2005 09:31:53 <udp>: Du følger vel lige op på dine gamle ikke-lukkede spørgsmål ?:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=udp&spm_part=&spm_answer=&find=&
engine=exp

+

Afvist svar: udp
02/08-2005 10:49:07 tak for det

=

en bruger der desværre ignorerer en henstilling.

Resultat:
Ingen hjælp...

Afhjælpning:
Feedbak i egne spørgsmål.
Avatar billede espersen Novice
02. august 2005 - 22:54 #6
? - kaster et svar
Avatar billede espersen Novice
09. august 2005 - 11:01 #7
vær sød at lukke spørgsmålet
Avatar billede espersen Novice
19. oktober 2005 - 08:59 #8
et forslag til efterårsprojekt; at lukke åbne besvarede spørgsmål
Avatar billede espersen Novice
10. april 2006 - 09:53 #9
husk at lukke tråden ved at acceptere svar
bed evt. andre om at smide et svar.

hav en god dag