Avatar billede motz2405 Nybegynder
01. august 2005 - 20:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ugyldig partitionstabel

Jeg har formateret baade min win xp og min linux partition da jeg skulle reinstallere win xp, men naar den booter op fra harddisken efter at have laest de foerste windows filer ind. Faar jeg fejlmeddelsen Ugyldig Partitionstabel. Hvad skal jeg goere
Avatar billede peet49 Nybegynder
01. august 2005 - 20:02 #1
Slet begge partitioner og opret dem igen, start påny.
Avatar billede motz2405 Nybegynder
01. august 2005 - 20:05 #2
Har jeg proevet
Avatar billede venturer Nybegynder
01. august 2005 - 20:07 #3
Hvis du lige nu ikke har installeret Linux og ikke har konfigureret noget specilt i Windows vil jeg foreslå at du geninstallere Windows. Fra installtionsprogrammet skal du slette ALLE partitoner og oprette kun én (i den størrelse der nu passer).

Så vidt jeg husker kan dit problem opstå hvis mere end én partition er markeret som aktiv (kan ske hvis man bruge "andre" programmer til at partitionere med. I dit tilfælde, højst sandsynligt Linux).

Hvis det går helt i kage, kan du prøve at downloade Ultimate Boot CD.
http://www.ultimatebootcd.com/
På denne finde du en del forskellige partitons og disk værktøjer der kan rydde ordenligt op efter dig :)
Avatar billede motz2405 Nybegynder
01. august 2005 - 20:12 #4
Alt er slettet lige nu undtagen en partition jeg lavede med partitionmagic med alle mine vigtige ting lige inden jeg formaterede, skal jeg osse slette den. En anden ting er at inde i installationsprogrammet til winxp er der en partiotion paa 3.5 gb uformateret som der ikke bliver lagt sammen med den nyoprettede windows partition
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2005 - 20:38 #5
Du kan gøre 2 ting, enten download "delpart.exe" og slet partitionerne med den eller download "killdisk" og rens disken med den før installation af XP
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2005 - 20:41 #6
Hvis din disk ikke må slettes totalt må du ikke bruge "killdisk" se evt http://www.helgec.dk/bootcd.html  http://www.helgec.dk/delpart.html
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2005 - 20:46 #7
Det er svært at forstå at du får en besked om ugyldig partitionstabel på det stade hvor du nævner, det er jo det XP skal oprette er du sikker på at du bruger den korrekte procedure til at installere
Avatar billede motz2405 Nybegynder
05. oktober 2005 - 09:42 #8
Harddisken røg dagen efter. Sorry havde glemt jeg havde oprettet dette spørgsmål