Avatar billede mikkelpg Nybegynder
01. august 2005 - 19:36 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor .bmp når copy pic fra nettet?

Jeg har fået et sært problem. Når jeg går ind på en hjemmeside, og vil kopiere et billede i .jpg eller .gif, så kan jeg ikke gemme den i andet format end .bmp

Hvilket ikke er optimalt når jeg bagefter skal behandle billederne i Photoshoppen, for der er dataene i .bmp jo ikke nok.

Er der en der ved hvordan kan jeg få muligheden for at gemme i .jpeg tilbage?
Avatar billede kalp Novice
01. august 2005 - 19:37 #1
Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.
Avatar billede kalp Novice
01. august 2005 - 19:37 #2
Du skal slette dine temp filer.. kan du også gøre i IE
Avatar billede kalp Novice
01. august 2005 - 19:38 #3
Tryk funktioner->internet indstillinger-> slet filer.. sæt hak i offline indhold..
Avatar billede fromsej Praktikant
01. august 2005 - 19:38 #4
Slet dine midlertidige internetfiler.
I Internet Explorer, klik på Funktioner->Internetindstillinger, fanebladet Generelt, husk flueben i Slet alt Offline.
Avatar billede milter Ekspert
01. august 2005 - 19:39 #5
!!!!!

4 indenfor 41 sekunder.
Avatar billede mikkelpg Nybegynder
01. august 2005 - 19:42 #6
Okay, der var sgu en ting jeg ikke vidste - og jeg kan vist ikke klage over Jeres svarhastighed! Tak tak!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
01. august 2005 - 19:43 #7
Velkommen i klubben - dette slags spm. er indenfor top 5 listen.
Her er det beskrevet: http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no40
Avatar billede majsmarken Nybegynder
01. august 2005 - 19:43 #8
Nå - for p***** - der var flere igang...
Avatar billede screem_brille Novice
01. august 2005 - 19:44 #9
fromsej, offline filer har intet med fejlen at gøre
Avatar billede kalp Novice
01. august 2005 - 19:44 #10
mikkelpg >> Ingen årsag:)
Avatar billede fromsej Praktikant
01. august 2005 - 19:45 #11
Nej, men de kan da lige så godt blive slettet, eller?
Avatar billede kalp Novice
01. august 2005 - 19:45 #12
mikkelpg >> Du mangler at afslutte dette og mange af dine andre spørgsmål:) det gør du ved at markere den persons navn som skal have point helt nederst i venstre hjørne (i boksen) og trykker herefter på accepter svar knappen.
Avatar billede screem_brille Novice
01. august 2005 - 19:47 #13
fromsej, ikek hvis folk jo faktisk bruger offline filer, så er det tåbeligt at slette dem, når de ikke har med problemet at gøre ;)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
01. august 2005 - 19:48 #14
<mikkelpg>: Husk det med at afslutte/lukke/uddele point på dine tidliger oprettede spørgsmål - pt. har du 8 åbne spørgsmål ud af 8 - nogle meget gamle. Er de da stadig aktuelle ?
Liste -> http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=mikkelpg&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on

Hvordan -> http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede fromsej Praktikant
01. august 2005 - 19:49 #15
You got a point.*S*
Avatar billede mikkelpg Nybegynder
01. august 2005 - 20:03 #16
Ok, det er jeg i gang med. Havde ikke set det.

Nå, så vil den have XP genindlæst da der er nogle filer som skulle bruges der nu er væk. Så sætter jeg XP i, men den læser ikke noget på cd'en. Er mit system nu ved at omkomme?
Avatar billede mikkelpg Nybegynder
01. august 2005 - 20:08 #17
Måske et dumt opfølgningsspørgsmål. Er diskdefragmentering ikke det samme som diskoprydning? Jeg defragmenterer min pc, ca to gange om måneden, men har aldrig brugt diskoprydning. (I de to år jeg har haft den) Og kan det være derfor, at den er blevet lidt sløv når jeg arbejder med mange thumbnails af gangen?
Avatar billede screem_brille Novice
01. august 2005 - 20:21 #18
nej det er ikek det samme, defragmentering sætter filerne i orden (altså en form for fysisk ordning), disk oprydning sletter / rydder op i gamle filer (temp filer og lignende)