Avatar billede litop Nybegynder
31. juli 2005 - 15:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kernel_data_inpage_error på bærbar dell - hvad gør jeg?

Hej Eksperter!
Min computer begynde for et stykke tid siden at komme med fejlmeldingen: kernel_data_inpage_error - det sker når jeg har haft min computer tændt i et  længere stykke tid som vel cirka 4-5 timer. Det er en bærbar dell. Da min virus program var udløbet mente jeg først det måtte være en virus og fik så i går taget mig sammen og formateret det hele og har nu geninstalleret win xp og office xp. I dag sad jeg så og legede med Adobe Premiere Pro 1.5 og har vel været igang i cirka 4 timer så kommer fejlmeldningen og jeg må slukke computeren - Hvad skyldes den fejlmeldning og hvad er der at gøre ved det?
Avatar billede karser Nybegynder
31. juli 2005 - 15:34 #1
Tror det er et RAM prob.! ;o) Har du mulighed for det, så prøv at skifte det!
Avatar billede litop Nybegynder
31. juli 2005 - 15:36 #2
Hmm kan jeg ikke har en stick af 512 mb men ikke noget at skifte med eller sætte i - men kan ikke forstå hvorfor det så er dukket op - inden jeg formaterede kørte jeg ikke store programmer som premiere pro.
Avatar billede karser Nybegynder
31. juli 2005 - 16:04 #3
RAM har det med at blive "slidt" med tiden... så det er ikke unormalt at RAM begynder at fejle, når det bliver "gamelt"...
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2005 - 16:18 #5
Du kunne da starte med at køre en "ramtest" med "memtest 86" det kunne da også være en ide at køre "chkdsk" og endelig kunne du da prøve at vælge c -> egenskaber -> funktioner -> undersøg nu. Vær også opmærksom på temperaturen
Avatar billede litop Nybegynder
27. september 2005 - 19:32 #6
ringede til dell og de løste problemet!