Avatar billede miria Nybegynder
30. juli 2005 - 22:05 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opstart

Ved af opstart af min PC-er får jeg bare en blå skærm samt boksen med dokumenter op.
Hvad har jeg lavet og hvordan får jeg en normal opstart igen.

Hvordan giver jeg point til en person ?
Avatar billede rebecca Novice
30. juli 2005 - 22:38 #1
hvilken fejlkode står der på den blå skærm
Avatar billede miria Nybegynder
30. juli 2005 - 23:02 #2
ingen, kun mappen med dokumenter dukker op
Avatar billede karser Nybegynder
30. juli 2005 - 23:04 #3
Har du ingen start menu?
Avatar billede hcma Novice
30. juli 2005 - 23:04 #4
vedr. point:
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

Men lad os nu først tage fat på at få løst problemet (du skal ikke overveje at uddele point, får vi er færdige)

Næsten øverst på den blå skærm står der noget med STORE BOGSTAVER - hvad ?
og næsten nedderst står der  STOP: og så en uhyggelig masse tal og bogstaver - hvad?
Avatar billede miria Nybegynder
30. juli 2005 - 23:06 #5
ingen startmenu, værtøjlinje, fejlmeddelelser eller lign., kun mappen med dokumenter
Avatar billede karser Nybegynder
30. juli 2005 - 23:07 #6
Jeg tror ikke det er en STOP fejl... Blot et tomt skrivebord og mappen "Dokumenter" (Ikonet)...

Jeg tror miria's problem er at hun har skjult startmenuen!?

>> miria >> prøv at trykke på Windows tasten på dit tastatur... Får du så startmenuen op?
Avatar billede miria Nybegynder
30. juli 2005 - 23:09 #7
der sker ingen ting når jeg trykker Windows-tasten
Avatar billede karser Nybegynder
30. juli 2005 - 23:09 #8
>> miria >> Hvis du har en lille blå kandt i bunden af din skærm, så forsøg at køre musen ned til den blå kandt... Når markøren bliver til en dobbelt pil, skal du holde venstre museknap nede og trække musen opad! Så kommer din STARTMENU (TASKBAR) til syne igen!
Avatar billede karser Nybegynder
30. juli 2005 - 23:10 #9
Hvad sker der hvis du trykker CTRL + ALT + DEL ?
Avatar billede miria Nybegynder
30. juli 2005 - 23:13 #10
Ved ctrl alt del får jeg joblisten frem
der er ingen streger eller noget jeg kan trykke på, jeg kan ikke en gang få noget frem ved at højreklikke
Avatar billede karser Nybegynder
30. juli 2005 - 23:27 #11
Prøv at gøre følgende i joblisten:

Klik på FILER >> NYT JOB (KØR...)

Skriv EXPLORER.EXE og tryk OK!
Avatar billede miria Nybegynder
30. juli 2005 - 23:35 #12
så åbner jeg bare dokumenter i joblisten
Avatar billede karser Nybegynder
31. juli 2005 - 01:05 #13
...kan du finde "EXPLORER.EXE" i joblisten? Hvis ja, så forsøg at agsluttet programmet! Og derefter starte det som før beskrevet!
Avatar billede miria Nybegynder
31. juli 2005 - 10:37 #14
Nej den findes ikke i joblisten
Avatar billede miria Nybegynder
31. juli 2005 - 10:41 #15
men den findes på listen "Processer"
Avatar billede karser Nybegynder
31. juli 2005 - 11:04 #16
sorry... det var også det jeg mente.. højreklik på den og vælg "Afslut process"... Prv så igen at klikke på "FILER" og NYT JOB (KØR...) og skriv "Explorer.exe" og tryk OK!
Avatar billede miria Nybegynder
31. juli 2005 - 12:56 #17
det har jeg prøvet - så kommer mappen med dokumenter bare frem igen
Avatar billede karser Nybegynder
31. juli 2005 - 13:04 #18
Prv så igen at klikke på "FILER" og NYT JOB (KØR...) og skriv "sfc /scannow" og tryk OK! Husk at sætte din Windows XP CD i dit CD ROM drev inden!
Avatar billede miria Nybegynder
25. november 2009 - 18:51 #19
hmm
Avatar billede miria Nybegynder
25. november 2009 - 18:52 #20
hmm