Avatar billede munof Nybegynder
30. juli 2005 - 00:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Pivottabel - fjern uønsket referencer

Jeg har lavet mig en pivot tabel hvor den henter data ind per månede. Men i starten kom jeg til at taste forkert, dette nåede dog at blive oprettet i pivottabellen.

Således at i den vandrette del hvor man kan vælge alle eller individuelle, er der mulighed for at vælge noget som ikke eksistere mere.

f.eks.
alle
jan
feb
mar

De sidste 2 som er tal eksistere ikke mere i databasen da jeg har ændret dem alle til måneds navn. Men jeg kan ikke få dem væk fra skemaet i pivottabellen. Altså i den dropdown menu som man kan få frem. Forstår i? Hvordan fjerner man dem?
Avatar billede munof Nybegynder
30. juli 2005 - 23:40 #1
Måske hjælper det med fortåelsen af mit problem hvis jeg ligger et screenshoot ind.

Det er den hvor der står referencer, selvom denne værdi er slettet og derved tom, så bliver den ved med at stå i dropdown menuen.

http://www.munof.dk/andet/pivottabel.gif
Avatar billede bak Seniormester
01. august 2005 - 09:12 #2
du kan køre denne makro, når du står på arket med pivottabellen

Sub CleanPivotItems2()

  Dim pt As PivotTable

  For Each pt In ActiveSheet.PivotTables
      pt.PivotCache.MissingItemsLimit = xlMissingItemsNone
      pt.PivotCache.Refresh
  Next pt

  Set pt = Nothing

End Sub
Avatar billede munof Nybegynder
01. august 2005 - 19:59 #3
Det der var bare genielt. Takker.
Avatar billede munof Nybegynder
01. august 2005 - 19:59 #4
Hovsa, giv mig et svar bak, så får du dine point.
Avatar billede bak Seniormester
02. august 2005 - 19:08 #5
ok :-)