Avatar billede nijel Nybegynder
29. juli 2005 - 22:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Dankortløsning

Jeg har et spørgsmål vedr. dankortløsning. Er der nogen der kan fortælle mig proceduren for at oprette denne løsning, og hvordan bliver kodningen oprettet? Kunne forestille mig at det kører via .php og MySQL og hvordan fås disse kodninger? Skal man selv konstruere disse eller sender udbyderen koderne så de er lige til at installere, eller er der open source programmer?

På forhånd tak for hjælpen

Nijel
Avatar billede busschou Praktikant
29. juli 2005 - 22:56 #1
mig bekendt køber man sig en pakke som er godkendt af pbs
Se evt på betaling.dk
Jeg har selv fra dandomain.dk
Avatar billede keysersoze Guru
29. juli 2005 - 22:57 #2
proceduren, ja - det afhænger lidt af hvor der bestilles henne, men normalt bestiller man bare og så kan man vente på sin godkendelse evt mod en bankgaranti.

mht kodningen så afhænger der også af hvor der bestilles - nogle steder skal du ikke kode noget men bare sende nogle bestemte parametre til en side og andre steder skal det hele kodes fra bunden men der har de fleste dog nogle eksempler liggende.

læs på www.betaling.dk
Avatar billede nijel Nybegynder
29. juli 2005 - 23:16 #3
Er der evt. andre bud på hvor det er godt at bestille sin dankortløsning henne?
Avatar billede busschou Praktikant
29. juli 2005 - 23:20 #4
du kan jo kigge her på de software leverandører som er godkendt
Det skal jo være en af dem, og der er ikke mange :o)
http://www.betaling.dk/forret/software.htm
Avatar billede keysersoze Guru
30. juli 2005 - 00:32 #5
umiddelbart vil jeg ikke mene den liste kan bruges til super meget - medmindre dandomian som du selv nævner opererer under et alias står de jo ikke på listen og det er der mange andre der heller ikke gør.

Hvis det webhotel du ligger på har en dankorts-løsning du kan leje så er det klart at foretrække det - ellers er det næsten bare at tage en søgning på google. dibs.dk er nok en af de største og bedre men prisen også derefter og hvorimod interpay.dk ikke har så mange features men til gengæld er prisen også lavere - har erfaringer med begge dele men præcis hvad du skal vælge afhænger af dit behov...
Avatar billede retep Nybegynder
30. juli 2005 - 00:59 #6
Hej Keysersoze ;)

Jeg undrer mig over at du siger at dibs.dk er en af de bedre... Udover at de tager sindsygt meget for deres løsning, synes jeg ofte at implementeringen af deres løsning er elendig. Når man skal betale via dibs åbner der f.eks. ofte et popupvindue... Fedt, når man har popup-blocker... Og hvorfor skal man i det hele taget ud af det design som resten er lavet i?

Jeg benytter selv wannafind.dk som er nogenlunde billig, og super stabilt.

Det billigste jeg har set er epay.dk

Mvh
Peter
Avatar billede steent Nybegynder
30. juli 2005 - 08:05 #7
Vil helt klar anbefale Wannafind.dk da de har mulighed for brug af api. Se mere på www.wannafind.dk og www.wannafind.dk/produkter/betalingssystem-faq.asp?do=api
Avatar billede pillpopper Nybegynder
30. juli 2005 - 08:54 #8
Hej nijel først kontakter du pbs for en indløsningsaftale som du kan gøre her: http://www.pbs.dk/ (du kan osse gøre det via. banken og det kst. klart penge)derefter kontakter din udbyder for,at bestille en betalingsløsning til dankort/visakort, som osse kst. penge, jeg mener det er ca. 765 kr.

Og så når ALT er på plads med betalingen til både pbs og dankortløsningen, så sender din webhotel ydbyder en kode til dig, som du derefter så bare indsætter hvor du end vil have den til at sidde/være på din hjemmeside.
Længere er den ikke:)

M.v.h

pp

Ps: Forsat god dag, hvis du vil kan jeg give dig det direkte telefon nr. dertil, så du kan tale med dem og blive klogere for det er nemmere at lære når man hører det fra en der arbejder med det til dagligt.
Avatar billede keysersoze Guru
30. juli 2005 - 09:43 #9
retep >> de har et par forskellige muligheder - vi har i lang tid kørt med cgi-relay hvilket vil sige at vi hele tiden har haft vores eget vindue som det ikke var nødvendigt at poppe op eller noget. Den løsning kører de ikke med mere og vi valgte derfor at få vores eget SSL og det har været super nemt at sætte op... så jeg har ikke oplevet problemer i den retning. Da jeg skrev "mange muligheder" tænker jeg meget på admin - fx interpay har en grim admin hvor du ikke kan meget andet end at annullere eller godkende betaling hvorimod du i dibs har mange flere værktøjer.

For mange er disse værktøjer irrelevante - men for en større organisation er mange af dem uundværlige og det er derfor jeg mener man skal vurdere hvad ens behov er... men ja, prisen er pænt høj.