Avatar billede agg-zeus Nybegynder
29. juli 2005 - 18:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Printserver og printer kan ikke connecte

jeg har en trendnet te100-p1u printserver, og en on konica minolta magicolor  2400w printer. Når jeg sætter printeren til printserveren bliver den røde lampe ved med at blibke/lyse. Min  kammarat har en konica minolta magicolor 2300w, og når vi sætter den til printserveren er der ingen problemer, hvad kan årsagen være?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. august 2005 - 12:02 #1
Ifølge Konicaminolta´s hjemmeside, er 2400´eren en ren GDI printer. Den får du ikke op at køre på en printserverboks, med mindre KonicaMinolta har lavet deres egen printserver specifikt til printeren.

For at printere kan køre på standard printservere, skal de "tale" enten PCL eller PostScript printersproget.

2300w´eren er også en GDI printer, og der er meget meget små chancer for at få den til at virke. 2350 er derimod i stand til at snakke både PCL og PostScript.

Men det korte af det lange er, at det er printerens "sprog" der gør det umuligt at snakke med printserveren.
Avatar billede agg-zeus Nybegynder
30. august 2005 - 17:56 #2
så lukker vi... du har nok ret kunne ikke få noget ordentligt svar fra leveone selv, så der er vel ikke andet at gøre end at acceptere det...